Inlägg från: Maalina |Visa alla inlägg
  • Maalina

New York bröllopsresa - vad ska vi se/göra?

Det är lätt att säga att man ska undvika turistställen när man är där för femte gången.. Åker man dock dit för första gången så är det nog rätt mycket av de kända platserna man vill se..

Vi åkte en helikopterdfärd runt hela New York, bland annat jättenära Frihetsgudinnan.. Riktigt häftigt!

Vi såg även Mamma mia på Winter Garden Theatre och vandrade i Central Park, besökte Empire State Building sent på kvällen. Drack drinkar i restaurangen på Rockefeller Center.

Hmm, vad gjorde vi mer? Vi tog Staten Island färjan fram och tillbaka. Då åker man förbi Frihetsgudinnan och får en jättefin vy av Manhattans skyline. Vackert! Dessutom nöjde vi oss med att se Frihetsgudinnan så istället för att slösa en hel dag på att köa och trängas med folk ute på ön..

Jag är förresten galen i serien Sex and the City så jag släpade med mig min sambo på en busstur som tog oss till massor av ställen där de spelat in serien. Riktigt kul upplevelse plus att man fick se en stor del av Manhattan. Och så blev vi fotograferade på Carries trappa. Kan inte se serien utan att tänka på alla ställen vi har varit nu ;)

MsRW skrev 2009-08-18 11:42:56 följande:
    Har lite tips här: Jag va i NY för 5:e gången för 3 veckor sen och vill bara säga - UNDVIK alla turistställen!!! De förstör hela upplevelsen! Om ni absolut vill upp i Empire mm, gå dit mitt i veckan på morgonen när de öppnar. Annars kan ni få köa i timmar (och vem vill stå i kö på sin bröllopsresa?).. När det gäller museum tycker jag personligen att Metropolitan eller Guggenheim är absolut bäst. Bara byggnaderna är värda ett besök! Romantiska restauranger till bra priser finns på Upper West Side längs Columbus Ave (tex Isabellas på Columbus och 77th). Vill ni ha superromantiskt är The Boat House i Central Park ett bra val. Långa promenader i Central Park (över 70:e gatan) är också supermysigt.Hoppas det hjälpte något :)
Svar på tråden New York bröllopsresa - vad ska vi se/göra?