Inlägg från: TesshjärtaFred |Visa alla inlägg
  • TesshjärtaFred

Berätta om saker som gick fel!

Jag var på ett bröllop i början på augusti, då krockade två av bröllopsgästerna precis när de skulle svänga av på den lilla grusvägen som ledde till vigselplatsen.

På min kompis kusins bröllop fick brudens far en hjärtattack och dog knall fall i kyrkan.

Känns som att lite regn på bröllopsdagen helt plötsligt inte gör något.

• TesshjärtaFred
    090208 skrev 2009-08-17 12:42:14 följande:
    Naaa, dog han??? Fy f*n vad hemskt!!!
    Japp. Fick hjärtattack i kyrkan och ambulans tillkallades men hans liv gick inte att rädda. De fortsatte med vigsel och middag för de var det de trodde att han hade velat, men det var ju lite konstig stämning.
  • TesshjärtaFred

Förlåt, jag menar inte att var respektlös, men var är det för frisörer som tar 3000 för frisyrer som inte håller. Fick de sitt frisördiplom med flingpaketet eller?

• TesshjärtaFred

Jo jag vet,
    jag brukar nästan alltid ha lockigt hår (har rakt hår som är väldigt tunt och fint och ingenting fäster) men måste då se till att preparera håret först. Det gäller ju för alla hår. Har man ingen läggningsvätska eller värmeskyddande produkt i så håller det ju knappt fem minuter. Men de gånger jag verkligen har haft rätt produkter i har det hållt i alla väder, och i bland flera dygn.
    Tänker bara att en person som är utbildad frisör borde ha verktygen och kunskapen för att få det att hålla, oavsett väder och hårtyp.

• TesshjärtaFred

Av exakt den anledningen ska vi inte ha dj utan fixa musiken själva. Skulle aldrig betala dyra pengar för att någon klåfingrig utan musiksmak ska stå och spela låtar jag inte vill ha. Har varit på allt för många bröllop med dåliga dj:s.

• TesshjärtaFred

Red Scarlet skrev 2009-08-20 06:26:28 följande:

När vi haft dator/ipod på andra fester ska alla bara gå fram och ändra låt hela tiden (folk är klåfingriga!) så vi ville ha någon där som höll koll på att musiken spelades utan massa avbrott osv.
    Vi kommer att låsa datorn, så ingen klåfingrig kan komma och byta.
  • TesshjärtaFred

Vår vigselförrättare hälsade alla välkomna till vigseln mellan Therese och Peter. Problemet är bara att min man heter Fredrik.
    Det gjorde faktiskt inte så mycket, alla fick sig några goda skratt och det lättade upp stämningen.

Svar på tråden Berätta om saker som gick fel!