• Sörön10

Berätta om saker som gick fel!

Skulle vilja höra historier om vad som gått fel för er och om ni har några skräckhistorier som rör bröllop, give them to me!!

Det sägs ju att det bästa sättet att undvika faror och fallgropar är att överbygga dem... eller nåt! :P Hatar överraskningar och speciellt otrevliga sådana! =)

• Svar på tråden Berätta om saker som gick fel!
  • agtiwi

En bröllopsgäst åkte hem men kom tillbaka senare och ställde till trubbel. Detta slutade med att jag och min man drog åt varsitt håll och hotellrummet blev oanvänt. Det hela är upprätt nu, men vår bröllopsnatt kommer ju aldrig mer tillbaka.
    Mitt råd är att tala med någon av era gäster om han/hon kan ansvara för att se till att otrevliga gäster förvisas till annat ställe.
    Önskar inte min värsta fiende att råka ut för det som hände oss.

• Miss Moneypenny

Ja usch, stackars dig! Sånt är ju tusen gånger värre än att praktiska grejer inte klaffar.

Vår "värsta" grej var att det började hagla när vi skulle åka båt till vigselceremonin och gästerna fick hjälpas åt att bygga partytält i panik. Men det spelade inte så stor roll, vi skrattade mest åt det.

• KatjaB

ett par jag känner hade några gäster som blev osams och det slutade med att de fick kasta ut personen i fråga som bråkade, för han förstörde bara för alla. När allt lugnat ner sig blir ett ANNAT par osams och även dessa stormar ut (helt sjukt att folk inte kan betee sig!)
    taxin som skulle hämta brudparet dök inte upp, det var 25 grader kallt och nyårsafton. brudparet fick inte tag på skjuts någonstans och satt och värmde sig vid en kupévärmare till kl 5 på natten när de äntligen fick en taxi och fick åka till hotellet.
    värmen hade dessutom stängts av och satts på samma dag i lokalen så det var iskallt, och hur de än försökte med alla medel få upp värmen så var det skitkallt.

• 090208

Min faster, som aldrig kan halla kaften, namnde nat i stil med "ska du dricka vodka, du som ar muslim" till min man, som inte ar den som bangar en fight. Sa han (som ar javligt trott pa henne...) hogg tillbaka med att "jag pratar varken om religion eller sexualitet, for folk borjar bara grala. Homosexualitet ar ju onormalt och onaturligt." Min homo-faster blev saklart vansinnig men knep igen nar pappa lugnade henne, men senare drog hon ivag med mig och hon var saaa forbannad. Men da fick hon minsann veta att det var hon som startat allt, och efter en timme hade hon insett att det var en onodig kommentar och allt var frid och frojd igen.

Orka!

• agtiwi

Det var inget vidare roligt, men det går ju inte att göra ogjort. Sen det hände har jag mest gått runt och funderat på någon lösning för att kompensera det hela åtminstone lite. Så på vår ettåriga bröllopsdag ska klänningen på. Hår, smink och naglar ska fixas, hotell ska bokas. Den dagen ska vi fira helt ensamma klädda i vår bröllopsstass och bara strunta i allt annat! Observera att min man inte kommer få veta något förrän han kommer till hotellrummet och inser där att hans finkläder väntar på honom!! Så detta får bli min och er hemlighet tills dess!!

• KatjaB

vad fint! vilket härligt minne för er sen också

agtiwi skrev 2009-08-17 11:55:01 följande:
    Det var inget vidare roligt, men det går ju inte att göra ogjort. Sen det hände har jag mest gått runt och funderat på någon lösning för att kompensera det hela åtminstone lite. Så på vår ettåriga bröllopsdag ska klänningen på. Hår, smink och naglar ska fixas, hotell ska bokas. Den dagen ska vi fira helt ensamma klädda i vår bröllopsstass och bara strunta i allt annat! Observera att min man inte kommer få veta något förrän han kommer till hotellrummet och inser där att hans finkläder väntar på honom!! Så detta får bli min och er hemlighet tills dess!!
  • mandycandy

min bekant var på ett bröllop för några veckor sen där bruden svimmade vid altaret *ryyyyyser*...det var även en massa andra saker som gick fel, bland annat blev vigseln försenad 45 minuter pga att alla inte fick plats i kyrkan så en del fick stå utomhus...kan förstå att bruden blev SJUKT stressad av detta.

Lyckligt gifta blev de iallafall och hon kan återigen se det hela positivt och brukar säga att hon verkligen "föll för honom".

• TesshjärtaFred

Jag var på ett bröllop i början på augusti, då krockade två av bröllopsgästerna precis när de skulle svänga av på den lilla grusvägen som ledde till vigselplatsen.

På min kompis kusins bröllop fick brudens far en hjärtattack och dog knall fall i kyrkan.

Känns som att lite regn på bröllopsdagen helt plötsligt inte gör något.

• 090208

Naaa, dog han??? Fy f*n vad hemskt!!!

Svar på tråden Berätta om saker som gick fel!