• Sörön10

Berätta om saker som gick fel!

Skulle vilja höra historier om vad som gått fel för er och om ni har några skräckhistorier som rör bröllop, give them to me!!

Det sägs ju att det bästa sättet att undvika faror och fallgropar är att överbygga dem... eller nåt! :P Hatar överraskningar och speciellt otrevliga sådana! =)

• Svar på tråden Berätta om saker som gick fel!
  • Red Scarlet
    feministbrud skrev 2009-08-19 14:56:24 följande:
    På vårt bröllop hade saxofonisten som skulle spela utgångslåten blandat ihop låttitlar så att det höll på att bli riktigt obehagligt. Han trodde att "In the name of love" med U2 hette "I still heavn't found what I'm looking for". Den ville jag inte att han skulle spela. Han fick ta "Av längtan till dig" som han redan spelat istället. Det var först senare som vi fick reda på att vi borde låtit honom spela för att det bara var titeln som blev fel. Men vi vill ju inte ta den risken
    Haha..förlåt..men om han hade spelat" Still HAVEN'T found what I'm looking for" hade det varit liiiite fel budskap dagen till ära. Kanske var lika bra att köra "Av längtan till dig" två ggr om

ElMac: Nä, det är en bekant/vän till min väninna (fast jag betalade normalpris) så jag vill inte klaga. Det är ändå för sent att göra något åt det och hon gjorde så gott hon kunde (antar jag) så jag försöker att fokusera på det istället för att komma med tråkiga kommentarer till henne. :7
  • Red Scarlet
    TesshjärtaFred skrev 2009-08-19 18:50:17 följande:
    Av exakt den anledningen ska vi inte ha dj utan fixa musiken själva. Skulle aldrig betala dyra pengar för att någon klåfingrig utan musiksmak ska stå och spela låtar jag inte vill ha. Har varit på allt för många bröllop med dåliga dj:s.
    Vi hade DJ men vi hade gett honom en låång lista med låtar som MÅSTE vara med. Eftersom vi känt många av våra vänner sedan högstadiet visste vi vilka låtar som var nostalgi för dem, vilka som gick hem bland alla osv. DJn försökte spela lite av sin musik emellanåt men då ville typ ingen dansa så han fick fortsätta spela det vi rekommenderat

Vi tyckte det var skönt att ha DJ som förstod sig på musikanläggningen och som inte brydde sig om alla kom och önskade låtar hela tiden (han spelade några som folk önskat, annars var det lista). När vi haft dator/ipod på andra fester ska alla bara gå fram och ändra låt hela tiden (folk är klåfingriga!) så vi ville ha någon där som höll koll på att musiken spelades utan massa avbrott osv.
  • TesshjärtaFred

Red Scarlet skrev 2009-08-20 06:26:28 följande:

När vi haft dator/ipod på andra fester ska alla bara gå fram och ändra låt hela tiden (folk är klåfingriga!) så vi ville ha någon där som höll koll på att musiken spelades utan massa avbrott osv.
    Vi kommer att låsa datorn, så ingen klåfingrig kan komma och byta.
  • Martinaa
    TesshjärtaFred skrev 2009-08-20 11:11:05 följande:
    Red Scarlet skrev 2009-08-20 06:26:28 följande:Vi kommer att låsa datorn, så ingen klåfingrig kan komma och byta.
    Mohaha, tack för tipset!
  • Jiel o Deps

Det var en väldigt varm dag vi gifte oss på och det var ute i en park. När VF kom så verkade han lite "borta" och sa flera ggr att det verkligen var varmt. Han är rätt gammal också men man hade så mycket annat att hålla reda på att man inte tänkte närmare på det. Inte förrän han svimmade och det enda man såg var ett par ben som stack upp från en stor ormbunke. Man blev skitskraj!
    Vi hjälte honom upp så han kunde sätta sig i skuggan och dricka vatten och till slut så verkade han bli bättre.
    Vigseln gick bra, men man stod lite beredd hela tiden i fall han skulle dimpa igen. Han stod och lutade under hela vigseln och läste vääldigt tyst (det var i stort sätt bara vi som hörde vad han sa). Det kunde ha varit bättre, men det funkade. =)

• Boomtown

När vi kom fram till festplatsen för fotografering så stod min pojk (5 år) och pratade med fotografen UTAN ATT VARA OMBYTT! Inne hittar jag tösen (9 år) UTAN KLÄNNING OCH LOCKAR I HÅRET. PANIK! Ja i minnet så skriker jag också Jag kastar in barnen till styvmor som får locka håret med en halvtaskig, fisljummen locktång. Farsan får ta på pojken kläderna som jag kastar fram. Morsan (som var ansvarig) stod och grejade med maten och hade glömt tiden. Tösens hår blev inte som jag hade tänkt mig och det stör lite. Men de var jättefina. Vi springer ut för att börja foto med vuxna. Vi har glömt blommorna. Springer in igen, springer ut med blommor. Karlarna dröjer. De kommer ut nöjda Farsan har huggit en kniv i kavajslaget för att få dit rosen. Men jag orkar hålla käft. Efteråt så fick jag reda på att det var ett igensytt knapphål. Jag trodde ju de hade gjort sönder sina nya kläder. Tur att jag inte ställde till med en scen. På bilderna så står jag högröd i ansiktet med knytna nävar. Då var jag hos frissan mellan 9.00 och 13.15. 13.30 började fotograferingen. Stress. Och jag valde vigseln en senare tid för att slippa stress. Det går nog inte i min värld.

• Hemlig2009

Detta har jag skrivit i min presentation...

- Min hårblomma dog ca 1 h efter jag var klar hos frissan. Hon hade nämligen sprayat håret med glansspray och annat. Ringer floristen lite full i skratt och säger att jag har ett litet problem. Hon kommer 45 min senare med en ny blomma.

- Jag hade köpt fina stay ups på nätet i champagnefärg med bred benvit spetskant. Bara det att det inte alls var stay ups utan strumpor som kräver strumpeband. Under hela fotograferingen sitter dessa strumpor strax ovanför knäna på mig, ihopkorvade... Detta trots att vi (jag och min närmsta vänner som var med mig på hotellet där jag sminkades och kläddes på) under gapskratt försökte spraya fast dem på låren med hårspray. De åkte av innan vigseln och inte ett kotte såg det.

- Det blåser mycket och innan fotograferingen ens har hunnit börja så rinner mina tårar och så också sminket. Har mascara både högt och lågt för vi glömde ju att fixera med sånt som skulle göra det mera vattenfast. Så innan vigseln får min sminkös (kompis) möta oss så hon kan fixa till mig. Var fin igen när jag gick in i kyrkan. Vigseln var mycket känslosam så efteråt såg jag likadan ut igen, så innan middagen fick hon vänta på parkeringen utanför restaurangen så jag kunde bli sminkad för tredje gången. Sedan höll det!

- Precis innan vigseln ger min man nyckeln till Porschen vi åker i till min svåger (toastmaster). Efter kyrkan åker han direkt till restaurangen med min syster för att kunna ta emot gästerna. Där står vi utan nyckel. Vi har fortfarande porträttfotografen med oss så vi tar fler bilder, bla där vi poserar som att vi är dödströtta på att vänta, blir nog roliga bilder! Nyckeln kommer så småningom och vi kan åka till middagen och resten av kvällen går jättebra!

• Sörön10

å vad kul med nytt liv i tråden!!!

inte så roligt med svimmande VF och stressiga dagar dock.. :S Usch gruvar mej lite.. har hemskt lätt för att stressa upp mej!

• 090208

Bra frisor!

Hemlig2009 skrev 2009-09-20 19:04:01 följande:
    - Min hårblomma dog ca 1 h efter jag var klar hos frissan. Hon hade nämligen sprayat håret med glansspray och annat. Ringer floristen lite full i skratt och säger att jag har ett litet problem. Hon kommer 45 min senare med en ny blomma.
  • Hemlig2009

Nej, fattar inte hur hon kunde göra det misstaget. Kanske för att hårblommor inte varit poppis på länge?

090208 skrev 2009-09-20 22:06:30 följande:
    Bra frisor!
  • TesshjärtaFred

Vår vigselförrättare hälsade alla välkomna till vigseln mellan Therese och Peter. Problemet är bara att min man heter Fredrik.
    Det gjorde faktiskt inte så mycket, alla fick sig några goda skratt och det lättade upp stämningen.

• kärleken är evig

Efter ha yrat runt i hela stan efter vita trosor o vita stayups beställde jag jättefina på nätet.Jag väntade o väntade samma dag som bröllopet var kom de....Trosorna var helt felsydda inte den spets som jag ville ha,"grenen" satt helt snätt så jag kunde inte ha dem sen fick jag SVARTA nät stayups....så jag fick gå utan stayups och ett par vita gekås trosor!

Sen blev jag väldigt besviken på min brudbukett när min man kom med buketten trodde jag inte det var sant...den var jätteliten såg mer ut som en tärnbukett rosorna var knappt utslagna och brunvissna i kanterna..fick halva priset tillbaka! hur ledsen o arg jag än var så fick jag bara släppa det!

Jag fick min man och en helt otrolig rolig fest!!!
    så nu i efterhand kan man bara skratta åt allt..

Svar på tråden Berätta om saker som gick fel!