Inlägg från: Hemlig2009 |Visa alla inlägg
  • Hemlig2009

Berätta om saker som gick fel!

Detta har jag skrivit i min presentation...

- Min hårblomma dog ca 1 h efter jag var klar hos frissan. Hon hade nämligen sprayat håret med glansspray och annat. Ringer floristen lite full i skratt och säger att jag har ett litet problem. Hon kommer 45 min senare med en ny blomma.

- Jag hade köpt fina stay ups på nätet i champagnefärg med bred benvit spetskant. Bara det att det inte alls var stay ups utan strumpor som kräver strumpeband. Under hela fotograferingen sitter dessa strumpor strax ovanför knäna på mig, ihopkorvade... Detta trots att vi (jag och min närmsta vänner som var med mig på hotellet där jag sminkades och kläddes på) under gapskratt försökte spraya fast dem på låren med hårspray. De åkte av innan vigseln och inte ett kotte såg det.

- Det blåser mycket och innan fotograferingen ens har hunnit börja så rinner mina tårar och så också sminket. Har mascara både högt och lågt för vi glömde ju att fixera med sånt som skulle göra det mera vattenfast. Så innan vigseln får min sminkös (kompis) möta oss så hon kan fixa till mig. Var fin igen när jag gick in i kyrkan. Vigseln var mycket känslosam så efteråt såg jag likadan ut igen, så innan middagen fick hon vänta på parkeringen utanför restaurangen så jag kunde bli sminkad för tredje gången. Sedan höll det!

- Precis innan vigseln ger min man nyckeln till Porschen vi åker i till min svåger (toastmaster). Efter kyrkan åker han direkt till restaurangen med min syster för att kunna ta emot gästerna. Där står vi utan nyckel. Vi har fortfarande porträttfotografen med oss så vi tar fler bilder, bla där vi poserar som att vi är dödströtta på att vänta, blir nog roliga bilder! Nyckeln kommer så småningom och vi kan åka till middagen och resten av kvällen går jättebra!

• Hemlig2009

Nej, fattar inte hur hon kunde göra det misstaget. Kanske för att hårblommor inte varit poppis på länge?

090208 skrev 2009-09-20 22:06:30 följande:
    Bra frisor!
Svar på tråden Berätta om saker som gick fel!