• Sörön10

Berätta om saker som gick fel!

Skulle vilja höra historier om vad som gått fel för er och om ni har några skräckhistorier som rör bröllop, give them to me!!

Det sägs ju att det bästa sättet att undvika faror och fallgropar är att överbygga dem... eller nåt! :P Hatar överraskningar och speciellt otrevliga sådana! =)

• Svar på tråden Berätta om saker som gick fel!
  • Jiel o Deps

Det som gick lite fel på vårt bröllop var att vigselförrättaren svimmade straxt innan vigseln. Han är gammal och tålde inte värmen så bra och hamnade därför i en ormbunke bara 30cm från en bäck. Och under vigseln pratade han så lågt att nästan ingen hörde vad han sa förutom oss. Och man var hela tiden rätt för att han skulle dimpa ner igen. Men gifta blev vi och gästerna hörde iaf våra löften och "ja".

• Heloise

Min tärna klev på mitt släp så att klänningen gick sönder, innan vi ens kommit in i kyrkan. Men jag orkade itne hetsa upp mig så mkt utan tog en cigg i rosenbuskarna och hyperventilerade ist.

Mitt tips se till att tärnor, blivande man samt marsalkar håller avståndet till släpet, ungeför som trekanterna i vägen, minst 1 m

• Red Scarlet
    Heloise skrev 2009-08-17 16:56:22 följande:
    Min tärna klev på mitt släp så att klänningen gick sönder, innan vi ens kommit in i kyrkan. Men jag orkade itne hetsa upp mig så mkt utan tog en cigg i rosenbuskarna och hyperventilerade ist.Mitt tips se till att tärnor, blivande man samt marsalkar håller avståndet till släpet, ungeför som trekanterna i vägen, minst 1 m
    Men usch.. när man hör det där börjar man nästan förstå varför de gör som de gör i amerikanska bröllop. Alla går in först och bruden får gå för sig själv utan störselmoment varken framför eller bakom (med en far som kan parera om hon snubblar på fållkanten).

Men det är sånt där som man kan skratta åt efteråt
  • Malmöbrud 2009

på vårt bröllop utbröt det ett regelrätt krig mellan hovmästaren och sångaren i bandet. Tydligen hade hovmästaren serverat en i princip rå köttbit till sångaren och sångaren i sin tur blev skitförbannad så när det var dags för tårta och hovmästaren skulle ut med den så körde sångaren igång med en låt till... och en till och sen en till direkt efter vi tagit en bit av tårtan så vi hann inte ens sätta oss.

Hade panik när jag bevittnade allt men vi har skrattat mycket åt dessa två excentriska människor...

Se till att alla externa personer kommer överens...

• 100717

Vad gör väl lite regn när man läser vissa av inläggen....

• Milla84

Det var inte så där väldans mycket som gick fel på vårt bröllop.
    Det jag kan komma på är:

Ett par som inte skulle ha barnen med sig helt plötsligt skulle ha dom med, vilket vi fick veta på förmiddagen på bröllopsdagen och fick tänka om lite med bordsplaceringen.

Samma par blev alldeles för fulla.

Mannen i det paret slog ner våran toastmaster så att han fick åka och sy.

Annars hade vi en fantastisk dag!

• ElMac

När jag var klar hos frisören med hår och smink skulle vi iväg och fotas. Planen var att mötas på fotoplatsen kvart över tolv. Tjugo över var vi klar. Hon som sminkat skulle även fota och vi skulle åka hennes bil (min och hennes gubbe hade redan åkt före med vår bil). Eftersom tjejen jag var med inte var bekant med stan så valde jag att gå genom stan i känning, slöja och krona istället för att hon skulle hämta bilen (tänkte spara tid...)
    Väl vid bilen hade hennes karl åkt iväg med bilnyckeln och lämnat mobilen i deras bil.. Så han gick ju inte få tag i. Å min m2b hade lämnat mobilen i bestmans bil för att inte bli störd.. Så där stod vi utlåsta på domusparkeringen! Något snopet..

Sen hände väl bara småsaker som att låten till brudvalsen inte var med men de löste sig på ett bra sätt - istället för vals fick det bli en "stuffa" vilket vi gick en kurs tillsammans då vi var små :)

• ElMac

samma här. lite trist då man betalt 3000 för frisyren :(

090208 skrev 2009-08-17 13:45:52 följande:
    Mina lockar holl en timme, men de var ok for fotograferingen iaf. Under middagen forsvann dom dock.
  • Martinaa

Red Scarlet: OT här nu, men GRYMT snygga bilder! Mycket duktig fotograf ni hade. Dessutom hade ni sjukt snygga trycksaker!

• TesshjärtaFred

Förlåt, jag menar inte att var respektlös, men var är det för frisörer som tar 3000 för frisyrer som inte håller. Fick de sitt frisördiplom med flingpaketet eller?

Svar på tråden Berätta om saker som gick fel!