• Sörön10

Berätta om saker som gick fel!

Skulle vilja höra historier om vad som gått fel för er och om ni har några skräckhistorier som rör bröllop, give them to me!!

Det sägs ju att det bästa sättet att undvika faror och fallgropar är att överbygga dem... eller nåt! :P Hatar överraskningar och speciellt otrevliga sådana! =)

• Svar på tråden Berätta om saker som gick fel!
  • Red Scarlet
    Martinaa skrev 2009-08-17 22:18:49 följande:
    Red Scarlet: OT här nu, men GRYMT snygga bilder! Mycket duktig fotograf ni hade. Dessutom hade ni sjukt snygga trycksaker!
    Tack så mycket, vad snäll du är!

TesshjärtaFred: Alltså när det regnar är det lite svårt att få frisyrer att hålla, fukten i luften gör att de raknar om man har bångstyrigt hår även om man inte blir så blöt(mitt hår är väldigt tjockt, tungt och spikrakt). Egentligen skulle jag väl ha haft i läggningsvätska och sovit med spolar, men då hade jag inte kunnat sova på hela natten så det hade varit ganska trist också. Angående att hårnålarna vandrade ut och hårblommorna inte satt jättebra kan jag inte direkt försvara det, det var ont om tid så tror att hon skyndade sig så mycket hon kunde. Och vår fotografering innan bröllopet innefattade en del doppande av bruden och runtslängningar, så frisyren var körd rätt fort

Nästa gång jag gör en uppsättning blir det INTE lockar!
  • TesshjärtaFred

Jo jag vet,
    jag brukar nästan alltid ha lockigt hår (har rakt hår som är väldigt tunt och fint och ingenting fäster) men måste då se till att preparera håret först. Det gäller ju för alla hår. Har man ingen läggningsvätska eller värmeskyddande produkt i så håller det ju knappt fem minuter. Men de gånger jag verkligen har haft rätt produkter i har det hållt i alla väder, och i bland flera dygn.
    Tänker bara att en person som är utbildad frisör borde ha verktygen och kunskapen för att få det att hålla, oavsett väder och hårtyp.

• Red Scarlet
    TesshjärtaFred skrev 2009-08-18 10:37:21 följande:
    Jo jag vet, jag brukar nästan alltid ha lockigt hår (har rakt hår som är väldigt tunt och fint och ingenting fäster) men måste då se till att preparera håret först. Det gäller ju för alla hår. Har man ingen läggningsvätska eller värmeskyddande produkt i så håller det ju knappt fem minuter. Men de gånger jag verkligen har haft rätt produkter i har det hållt i alla väder, och i bland flera dygn. Tänker bara att en person som är utbildad frisör borde ha verktygen och kunskapen för att få det att hålla, oavsett väder och hårtyp.
    Jo jag håller med, nu hade frisören i produkter men det var nog inte tillräckligt. Konstigt bara för när jag lockat håret själv har det också hållit mycket bättre än vad det gjorde nu, men det var ju en uppsättning så var väl mer avancerat. Men tråkigt!
  • BMTS

På mitt första bröllop glömde kyrkvaktmästaren bort oss så kyrkan var låst när vi kom dit 30 min innan vigseltiden. Efter en stund började även gästerna komma dit och vi stod där ute (i regnet!!) och väntade nervöst medan prästen och tärnan febrilt sprang runt och försökte få tag i någon som kunde släppa in oss i kyrkan. Knappt 10 min innan vigseln kunde vi komma in i kyrkan!

Precis innan vi skulle börja kommer en tjej och förklarar på knagglig engelska att hon är vikarie för organisten och att hon inte har noter eller kan spela något av de stycken vi har valt. Jag stod alltså en minut innan vi skulle börja och diskuterade nya musikval - har ingen aning om vad det till slut blev, det var ingen musik jag kände igen.

När väl vigseln var slut och jag började slappna av igen åkte jag i stället på en hejdundrande migrän så det blev värktabletter och mineralvatten till middagen - ja vad säger man, så kan det gå!

• feministbrud

På vårt bröllop hade saxofonisten som skulle spela utgångslåten blandat ihop låttitlar så att det höll på att bli riktigt obehagligt. Han trodde att "In the name of love" med U2 hette "I still heavn't found what I'm looking for". Den ville jag inte att han skulle spela. Han fick ta "Av längtan till dig" som han redan spelat istället. Det var först senare som vi fick reda på att vi borde låtit honom spela för att det bara var titeln som blev fel. Men vi vill ju inte ta den risken

• ElMac

Vad betalade du? Fick du någon kompensation?

Red Scarlet skrev 2009-08-18 20:18:02 följande:

Jo jag håller med, nu hade frisören i produkter men det var nog inte tillräckligt. Konstigt bara för när jag lockat håret själv har det också hållit mycket bättre än vad det gjorde nu, men det var ju en uppsättning så var väl mer avancerat. Men tråkigt!
  • NewLife

Jag fick inte på ringen på min mans finger när det var dags för det...lite pinsamt och hela kyrkan skrattade! :)

• Lajsan

Jag har väl inget som gick fel direkt, var bara musiken som diskjockeyn spelade som kunde varit bättre. Jag hade talat om lite vad vi tyckte om för artister så han skulle ha lite koll men det slutade med att han inte kom själv utan skickade en annan kille, det blev strul med att folk önskade hårdrock och annat och jag gick fram och sa att det skulle vara mer allmänt som alla gillar så blev det så fram och tillbaka...

• TesshjärtaFred

Av exakt den anledningen ska vi inte ha dj utan fixa musiken själva. Skulle aldrig betala dyra pengar för att någon klåfingrig utan musiksmak ska stå och spela låtar jag inte vill ha. Har varit på allt för många bröllop med dåliga dj:s.

• ElMac

men då spelade de ju önskad musik iaf :) Så länge de inte bara spelade hårdrock så var det väl ingen fara. hårdrockarna kanske inte tycker om allmänmusik så jag tycker de lät bra att de fick höra sina favoriter ;)

Lajsan skrev 2009-08-19 18:20:53 följande:
    Jag har väl inget som gick fel direkt, var bara musiken som diskjockeyn spelade som kunde varit bättre. Jag hade talat om lite vad vi tyckte om för artister så han skulle ha lite koll men det slutade med att han inte kom själv utan skickade en annan kille, det blev strul med att folk önskade hårdrock och annat och jag gick fram och sa att det skulle vara mer allmänt som alla gillar så blev det så fram och tillbaka...
Svar på tråden Berätta om saker som gick fel!