• Sörön10

Berätta om saker som gick fel!

Skulle vilja höra historier om vad som gått fel för er och om ni har några skräckhistorier som rör bröllop, give them to me!!

Det sägs ju att det bästa sättet att undvika faror och fallgropar är att överbygga dem... eller nåt! :P Hatar överraskningar och speciellt otrevliga sådana! =)

• Svar på tråden Berätta om saker som gick fel!
  • 090208

Sta utomhus?? Hur jakla manga var dom egentligen??

mandycandy skrev 2009-08-17 12:18:24 följande:
    min bekant var på ett bröllop för några veckor sen där bruden svimmade vid altaret *ryyyyyser*...det var även en massa andra saker som gick fel, bland annat blev vigseln försenad 45 minuter pga att alla inte fick plats i kyrkan så en del fick stå utomhus...kan förstå att bruden blev SJUKT stressad av detta.Lyckligt gifta blev de iallafall och hon kan återigen se det hela positivt och brukar säga att hon verkligen "föll för honom".
    Usch, tanker annu pa den dar bruden som forlorade sin pappa. Kan forestalla mig...
  • TesshjärtaFred
    090208 skrev 2009-08-17 12:42:14 följande:
    Naaa, dog han??? Fy f*n vad hemskt!!!
    Japp. Fick hjärtattack i kyrkan och ambulans tillkallades men hans liv gick inte att rädda. De fortsatte med vigsel och middag för de var det de trodde att han hade velat, men det var ju lite konstig stämning.
  • 090208

Dom blaste inte av det hela?? OMG!! Forstar hur dom tankte saklart, men att dom orkade...

• Red Scarlet
    TesshjärtaFred skrev 2009-08-17 13:01:34 följande:
    Japp. Fick hjärtattack i kyrkan och ambulans tillkallades men hans liv gick inte att rädda. De fortsatte med vigsel och middag för de var det de trodde att han hade velat, men det var ju lite konstig stämning.
    OMG....shit...
  • Red Scarlet

Tja nu får man ju perspektiv på "vad som kan gå fel", menmen. Vi hade lite mer harmlösa saker som gick 'fel':

- Vi glömde brudbuketten hemma och fick vända taxin när vi nästan var framme (jag hade för stor klänning för att komma ihåg att det var något mer jag skulle ha i händerna )

- Det duggregnade under hela dagen, under fotograferingen, vigseln, på kyrktrappan, under den nercabbade turen till festlokalen och under kvällen. Det var jobbigast när vi skulle fota för det var kallt ute och svårt att hitta ett torrt ställe att vara på, vi tänkte fota oss i ett bakrum i kyrkan men det hade blivit förseningar med vigslarna så TVÅ andra brudar var där samtidigt och blängde surt på oss. Det kändes lite OBEKVÄMT måste jag säga hahah.. men korten blev fantastiska ändå (finns i galleriet).

- Eftersom det regnade så hade min korkskruvsuppsättning börjat rakna och nålarna börjat vandra ur efter bara någon timme, var lite drygt menmen..;)

- Vår vän och chaufför skulle köra oss från kyrkan till festlokalen men köra runt lite i området först, jag sa att vi inte behövde åka in till Stockholm city men det var klart att vi skulle göra det ändå (!!). Väl där inne var nästan alla vägar ut avstängda så det tog oss en timme innan vi var vid festlokalen igen, 3mins bilväg från kyrkan. Gästerna hade väntat ett tag, de stackarna

Annars tror jag inte att så mycket mer gick 'fel', det var inte så farliga saker ändå! Vi blev ju ändå gifta och det var den bästa dagen i mitt liv!

• 090208

Mina lockar holl en timme, men de var ok for fotograferingen iaf. Under middagen forsvann dom dock.

• Red Scarlet
    090208 skrev 2009-08-17 13:45:52 följande:
    Mina lockar holl en timme, men de var ok for fotograferingen iaf. Under middagen forsvann dom dock.
    Det är lite surt när man som jag satt typ 5tim hos frisören för att göra dem, hade kunnat ägna morgonen åt något bättre (som att SOVA tex) Och för mig var det drygt att nålarna åkte ut också, fick gå och trycka in dem igen hela tiden.. menmen.. var väl bara vi som märkte det!
  • KatjaB

Red Scarlet skrev 2009-08-17 14:59:42 följande:

Det är lite surt när man som jag satt typ 5tim hos frisören för att göra dem, hade kunnat ägna morgonen åt något bättre (som att SOVA tex) Och för mig var det drygt att nålarna åkte ut också, fick gå och trycka in dem igen hela tiden.. menmen.. var väl bara vi som märkte det!
    måste ändå säga att jag varit inne på ditt galleri o kikat och era bilder är bland de som jag visade vår fotograf när jag skulle förklara känslan på bilderna
  • Divina73

Jag har lärt mig ensak iallafall...att det är inte hur själva bröllopsdagen ser ut som definerar en relation.

Saker som gick "fel" kring mina föräldrars bröllop:

* Bröllopet fick skjutas på då bruden fick hjärnhinneinflammation

* Prästen som vigde dem till slut... var full

* Prästen bar begravningsskrud (sug på den alla skrockfulla) och frågade om det var ok, så att han slapp byta om. (de var unga och inte så kaxiga kanske så de svarde ja)

* Prästen lurade brudgummen att svara ja 2 ggr...med hjälp av en "liten" konstpaus

* Brudens far bjöd in alla gästerna och bestämde maten så de tu hade inte mycket att säga till om ang. att de inte åt lax exempelvis

* Bröllopskorten beställdes i färg...de fick enkom svartvita

* Bröllopsresan gick till Köpenhamn och på vägen dit i bil prejades de och lektes med av ett par långtradarchaffisar

Nu har de varit lyckligt gifta i 42 år!!!

• Red Scarlet
    KatjaB skrev 2009-08-17 15:14:31 följande:
    Red Scarlet skrev 2009-08-17 14:59:42 följande:måste ändå säga att jag varit inne på ditt galleri o kikat och era bilder är bland de som jag visade vår fotograf när jag skulle förklara känslan på bilderna
    Aww vad gullig du är! Deppade till lite när jag tänkte på mina slokande hårblommor men nu blev jag glad igen!
Svar på tråden Berätta om saker som gick fel!