Inlägg från: Red Scarlet |Visa alla inlägg
  • Red Scarlet

Berätta om saker som gick fel!

TesshjärtaFred skrev 2009-08-17 13:01:34 följande:
    Japp. Fick hjärtattack i kyrkan och ambulans tillkallades men hans liv gick inte att rädda. De fortsatte med vigsel och middag för de var det de trodde att han hade velat, men det var ju lite konstig stämning.
    OMG....shit...
  • Red Scarlet

Tja nu får man ju perspektiv på "vad som kan gå fel", menmen. Vi hade lite mer harmlösa saker som gick 'fel':

- Vi glömde brudbuketten hemma och fick vända taxin när vi nästan var framme (jag hade för stor klänning för att komma ihåg att det var något mer jag skulle ha i händerna )

- Det duggregnade under hela dagen, under fotograferingen, vigseln, på kyrktrappan, under den nercabbade turen till festlokalen och under kvällen. Det var jobbigast när vi skulle fota för det var kallt ute och svårt att hitta ett torrt ställe att vara på, vi tänkte fota oss i ett bakrum i kyrkan men det hade blivit förseningar med vigslarna så TVÅ andra brudar var där samtidigt och blängde surt på oss. Det kändes lite OBEKVÄMT måste jag säga hahah.. men korten blev fantastiska ändå (finns i galleriet).

- Eftersom det regnade så hade min korkskruvsuppsättning börjat rakna och nålarna börjat vandra ur efter bara någon timme, var lite drygt menmen..;)

- Vår vän och chaufför skulle köra oss från kyrkan till festlokalen men köra runt lite i området först, jag sa att vi inte behövde åka in till Stockholm city men det var klart att vi skulle göra det ändå (!!). Väl där inne var nästan alla vägar ut avstängda så det tog oss en timme innan vi var vid festlokalen igen, 3mins bilväg från kyrkan. Gästerna hade väntat ett tag, de stackarna

Annars tror jag inte att så mycket mer gick 'fel', det var inte så farliga saker ändå! Vi blev ju ändå gifta och det var den bästa dagen i mitt liv!

• Red Scarlet
    090208 skrev 2009-08-17 13:45:52 följande:
    Mina lockar holl en timme, men de var ok for fotograferingen iaf. Under middagen forsvann dom dock.
    Det är lite surt när man som jag satt typ 5tim hos frisören för att göra dem, hade kunnat ägna morgonen åt något bättre (som att SOVA tex) Och för mig var det drygt att nålarna åkte ut också, fick gå och trycka in dem igen hela tiden.. menmen.. var väl bara vi som märkte det!
  • Red Scarlet
    KatjaB skrev 2009-08-17 15:14:31 följande:
    Red Scarlet skrev 2009-08-17 14:59:42 följande:måste ändå säga att jag varit inne på ditt galleri o kikat och era bilder är bland de som jag visade vår fotograf när jag skulle förklara känslan på bilderna
    Aww vad gullig du är! Deppade till lite när jag tänkte på mina slokande hårblommor men nu blev jag glad igen!
  • Red Scarlet
    Heloise skrev 2009-08-17 16:56:22 följande:
    Min tärna klev på mitt släp så att klänningen gick sönder, innan vi ens kommit in i kyrkan. Men jag orkade itne hetsa upp mig så mkt utan tog en cigg i rosenbuskarna och hyperventilerade ist.Mitt tips se till att tärnor, blivande man samt marsalkar håller avståndet till släpet, ungeför som trekanterna i vägen, minst 1 m
    Men usch.. när man hör det där börjar man nästan förstå varför de gör som de gör i amerikanska bröllop. Alla går in först och bruden får gå för sig själv utan störselmoment varken framför eller bakom (med en far som kan parera om hon snubblar på fållkanten).

Men det är sånt där som man kan skratta åt efteråt
  • Red Scarlet
    Martinaa skrev 2009-08-17 22:18:49 följande:
    Red Scarlet: OT här nu, men GRYMT snygga bilder! Mycket duktig fotograf ni hade. Dessutom hade ni sjukt snygga trycksaker!
    Tack så mycket, vad snäll du är!

TesshjärtaFred: Alltså när det regnar är det lite svårt att få frisyrer att hålla, fukten i luften gör att de raknar om man har bångstyrigt hår även om man inte blir så blöt(mitt hår är väldigt tjockt, tungt och spikrakt). Egentligen skulle jag väl ha haft i läggningsvätska och sovit med spolar, men då hade jag inte kunnat sova på hela natten så det hade varit ganska trist också. Angående att hårnålarna vandrade ut och hårblommorna inte satt jättebra kan jag inte direkt försvara det, det var ont om tid så tror att hon skyndade sig så mycket hon kunde. Och vår fotografering innan bröllopet innefattade en del doppande av bruden och runtslängningar, så frisyren var körd rätt fort

Nästa gång jag gör en uppsättning blir det INTE lockar!
  • Red Scarlet
    TesshjärtaFred skrev 2009-08-18 10:37:21 följande:
    Jo jag vet, jag brukar nästan alltid ha lockigt hår (har rakt hår som är väldigt tunt och fint och ingenting fäster) men måste då se till att preparera håret först. Det gäller ju för alla hår. Har man ingen läggningsvätska eller värmeskyddande produkt i så håller det ju knappt fem minuter. Men de gånger jag verkligen har haft rätt produkter i har det hållt i alla väder, och i bland flera dygn. Tänker bara att en person som är utbildad frisör borde ha verktygen och kunskapen för att få det att hålla, oavsett väder och hårtyp.
    Jo jag håller med, nu hade frisören i produkter men det var nog inte tillräckligt. Konstigt bara för när jag lockat håret själv har det också hållit mycket bättre än vad det gjorde nu, men det var ju en uppsättning så var väl mer avancerat. Men tråkigt!
  • Red Scarlet
    feministbrud skrev 2009-08-19 14:56:24 följande:
    På vårt bröllop hade saxofonisten som skulle spela utgångslåten blandat ihop låttitlar så att det höll på att bli riktigt obehagligt. Han trodde att "In the name of love" med U2 hette "I still heavn't found what I'm looking for". Den ville jag inte att han skulle spela. Han fick ta "Av längtan till dig" som han redan spelat istället. Det var först senare som vi fick reda på att vi borde låtit honom spela för att det bara var titeln som blev fel. Men vi vill ju inte ta den risken
    Haha..förlåt..men om han hade spelat" Still HAVEN'T found what I'm looking for" hade det varit liiiite fel budskap dagen till ära. Kanske var lika bra att köra "Av längtan till dig" två ggr om

ElMac: Nä, det är en bekant/vän till min väninna (fast jag betalade normalpris) så jag vill inte klaga. Det är ändå för sent att göra något åt det och hon gjorde så gott hon kunde (antar jag) så jag försöker att fokusera på det istället för att komma med tråkiga kommentarer till henne. :7
  • Red Scarlet
    TesshjärtaFred skrev 2009-08-19 18:50:17 följande:
    Av exakt den anledningen ska vi inte ha dj utan fixa musiken själva. Skulle aldrig betala dyra pengar för att någon klåfingrig utan musiksmak ska stå och spela låtar jag inte vill ha. Har varit på allt för många bröllop med dåliga dj:s.
    Vi hade DJ men vi hade gett honom en låång lista med låtar som MÅSTE vara med. Eftersom vi känt många av våra vänner sedan högstadiet visste vi vilka låtar som var nostalgi för dem, vilka som gick hem bland alla osv. DJn försökte spela lite av sin musik emellanåt men då ville typ ingen dansa så han fick fortsätta spela det vi rekommenderat

Vi tyckte det var skönt att ha DJ som förstod sig på musikanläggningen och som inte brydde sig om alla kom och önskade låtar hela tiden (han spelade några som folk önskat, annars var det lista). När vi haft dator/ipod på andra fester ska alla bara gå fram och ändra låt hela tiden (folk är klåfingriga!) så vi ville ha någon där som höll koll på att musiken spelades utan massa avbrott osv.
Svar på tråden Berätta om saker som gick fel!