Ska alla som gifter sig i sem,tider skicka save the date?
Det verkar som om många skickar save the date kort om man gifter sig mitt i sommaren.
Är det bara jag som inte kommer göra det?
Det verkar som om många skickar save the date kort om man gifter sig mitt i sommaren.
Är det bara jag som inte kommer göra det?
nu ska jag gifta mig i vinter men svarar ändå=) du är nog inte ensam. tänk på att skicka inbjudan i tid bara så folk kan planera med semestern.
Nej vi ska inte skicka save the date kort. Däremot kommer vi skicka ut inbjudningarna redan i februari, och vi gifter oss i 10 juli.
Vi gifte oss 1 augusti i år, skickade inte ut save the date men skickade däremot ut inbjudningarna i slutet på februari så att folk (framför allt de som inte bor i samma stad som oss) kunde planera sommaren lättare. Det resulterade också i att alla utom två kom!
När min syssling som bor i danmark gifte sig så frågade de oss släktingar i sverige ung 1 år i förväg om vi kunde komma ett visst datum. Några ringde som och sen förde andra vidare frågan. Så när vi fick själv inbjudningen så visste vi redan om datumet.
Jo vi har ju tänkt skicka inbjudningarna i början av mars, gifter oss 17 juli
Vi tänkte också skicka i slutet på februari början på mars när bebisen kommit, gifter oss 17 juli
Jag hade aldrig hört talas om "save the date" kort innan jag hittade bt, och då har jag ändå varit på ett gäng sommarbröllop
Mitt svar blir egentligen en upprepning av tidigare svar, men...vi skall inte heller skicka ut STD's (en förkortning som också kan betyda något helt annat!). Vi väljer också att skicka ut inbjudningskorten tidigare än "normalt".
Vi har talat om för de allra närmaste vilket datum vi skall gifta oss, så på så sätt blev det väl kanske ett muntligt "save the date".
Vi planerar ju i hemlighet men har tankar på att göra ett snyggt save the date kort i datorn och mejla över till en del vänner bara, fast det blir kanske dumt om det råkar hamna i skräpkorgen. Så vi får se hur vi gör. Känns bara som en extra kostnad tycker jag annars