• TillsDödenSkiljerOssÅt

Spara vs Slösa!?

Jag vill skapa en tråd där det kan diskuteras, längtas, glädjas och framför allt tipsas om hur man kan få ned kostnaderna på/inför sitt bröllop!
    Jag personligen vill ha ett såkallat sagobröllop men så långt räcker inte budgeten till...
    Men hur kan man göra för att få det så vackert & underbart som möjligt denna dag-utan en massa kosing?
    Klart att kärleken mellan de två tu är viktigast,men...

• Svar på tråden Spara vs Slösa!?
  • Svanboet

Okej jag ger mitt bästa tips...

* Köp klänningen begagnat!

• TillsDödenSkiljerOssÅt

Många klick...

Jo jag har kikat på många begagnade klänningar, varav många i normalpris dyra-men 1500kr begagnat!

• Tess80

Spara pengar: köp begagnade kläder (som svanboet sa) eller hyr. Istället för att hyra någon bil att åka i efter vigseln, så kolla er för i eran omgänges krets på vad dom har för bilar som ni kanske får låna.

Slösa: mat/dryck, fotograf, musiken på festen (liveband, D.J...)

• MammaMiaa

Jag ska försöka ge de lite råd

Halens är börjat med brudklänningar även tärnklänningar Eller köp på rea.

Hyr en billigare lokal eller ha festen hemma (ej slott eller herrgård)

Gör egna inbjudningskort, festprogram & vigselprogram.

Laga maten själv.

Fixa hår & smink själv.

framför allt spara pengar.

• Bridemma

spara: utnyttja dina vänner och familjs kunskaper, kan någon fota, sjunga, laga tårtan,fixa håret, snittarna, köpa begagnat eller kinaklänning.

slösa: gör inte all mat själva anlita catering, serveringspersonal (går att få ganska billigt genom studnetföreringar och gymnasieskolor), bjud på drickat, och vi lyxade till det genom att fixa mitt hår och make i studion....för att få känna sig som en prinsessa.

• TillsDödenSkiljerOssÅt
    Bridemma skrev 2009-08-21 15:00:33 följande:
    spara: utnyttja dina vänner och familjs kunskaper, kan någon fota, sjunga, laga tårtan,fixa håret, snittarna, köpa begagnat eller kinaklänning.slösa: gör inte all mat själva anlita catering, serveringspersonal (går att få ganska billigt genom studnetföreringar och gymnasieskolor), bjud på drickat, och vi lyxade till det genom att fixa mitt hår och make i studion....för att få känna sig som en prinsessa.
    Kinaklänning som modell då eller från Kina?
  • Pomparet

Kolla av vad varje post kostar väg kostnaderna mot känslora mot varandra......den gyllene medelv'ägen helt enkelt. Vi har tillexempel valt en billig bröllopsnatt för vi tycker inte att det är värt att lägga 3 000 kr på ett ställe som man är på en så kort tid!

• TillsDödenSkiljerOssÅt

Vilka billiga och bra inköpsställen kan man tillgå?

• TillsDödenSkiljerOssÅt

Vart hittar jag lokaler?
    Eniro?kommuninfo?

• Taha

Mitt bästa tips (jag tjatar om den men det var sååå bra):
    Gå till en blomstergrossist och köp alla blommor.
    Vi fick köpte på torget och de band alla buketter och dyl så det enda som skilde sig från butiken var priset.

1 brudbukett
    2 tärnbuketter
    1 bilarrangemang
    16 små arrangemang till bröstfickan för marchalker etc
    30 rosor till kyrkan
    2 enklare långa buketter till dekoration

Vi fick allt för ca 2'200 sek. Dock fick vi köpa sidenband till buketterna själva. Och vi fick inget att fästa blommorna med på bröstfickan.
    Vi var väldigt nöjda med kvalitén på blommorna.

Svar på tråden Spara vs Slösa!?