• Mica o Krille

Tårtmonster-tråden del 11.

Valde att döpa om tråden..

Cake designers, det är vi, ja iaf som hobby..

Råd, uppmuntran, recept & kritik i alla dess former. Så vi bara kan bli bättre på vad vi gör!

Välkomna, här pratar vi dekorativa TÅRTOR!
    ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

MissDoe berömda blogg med smarriga recept!!!
    www.brollopstorget.se/hem/missdoe/blogg.php

Gamla trådar!!!

Förra tråden (#7):
    www.brollopstorget.se/Forum-1-15/m3050521.htm...
    (#8):
    www.brollopstorget.se/Forum-1-15/m3157901.htm...

(#9): www.brollopstorget.se/Forum-1-15/m3275564.htm...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-22 02:18
    Del 10.
    www.brollopstorget.se/Forum-1-15/m3401375.html

• Svar på tråden Tårtmonster-tråden del 11.
  • Mica o Krille

www.brollopstorget.se/hem/mica_o_krille/galleri.php

BT funkar ju inte korrekt så jag kan inte kommentera just nu ;)) Ser inte vad jag skriver ens... Men mittt tävlingsbidrag till scandinavian cakeshow.
    Kom tvåa.. de påstår att jag hade vunnit om jag inte hade använt floristtråd... vilket inte stod i reglerna innan, eller ens nåt sådant nämnt.. så, jag torska på det.. Vilket enligt mig är jäkligt fult. Så får man bara inte göra, inte bara jag som hade det ju. Tårtan som vann över mig, anser inte bara jag utan flera att inte vara värt det, det fanns en annan som absolut kunde vinna över mig men den kom 3a. Men jag är stolt över min kreation iaf. Dock lite SUR! (eller ganska mkt, kom som ett ett slag i magen )

Vad tycker ni? :)

• Mica o Krille

Tack så hemskt mkt. Men säg inte hej förns ni har sett de andra tårtorna Ni får kolla in på tårtdekors hemsida om bilder på de andra.
    Säg gärna ärligt vad ni tycker sen.

Men TACK, så hemskt mkt!

• Mica o Krille

Nix, de sa att det var emot reglerna i deras land så därför.. (kom från england) Inte bara jag som blev sur över att de ändrade de bara sådär.. Inte rättvist, det var ju fler som hade det. De sa det rakt ut, det är emot reglerna.

Så...

Men tack så mkt!

• Mica o Krille
    Kirsto skrev 2009-08-31 20:16:23 följande:
    Mica o Krille: Mäh! Vilket mög! Förstår verkligen att det känns apsurt då.
    Apsurt, haha det var ett bra ord.
  • Mica o Krille
    pandis81 skrev 2009-08-31 23:03:52 följande:
    jag såg din tårta på familjeliv, så himla fin. Jag förstår inte hur du lyckas egentligen. Men du är ju fantastiskt duktig du ska vara så stolt över dig. Helt otroligt.grattis .Mica o Krille skrev 2009-08-31 21:49:10 följande:
    Tack goa du.

Kirsto, fresten, missa det.. Hehe sry. Nä de har nog inte hunnit lägga ut alla bilder ännu men vet att de brukar vara rätt snabba på det, så i vecka eller nästa skulle jag våga hoppas på.
  • Mica o Krille
    giz83 skrev 2009-09-03 13:29:53 följande:
    för snabb på att skicak iväg...
    de ja ville säga va att det ser ut som kaffe pulver, men det är deet väl inte va??
    Tack så jätte mkt.
    Näää det är inte kaffe Det är brun farinsocker blandad med brun pulverfärg.
  • Mica o Krille
    Yllo skrev 2009-09-02 20:58:59 följande:
    Men vaaaaa???? Sedan när har det blivit förbjudet att använda floristtråd? En sådan sak ska ju finnas med i reglerna annars kan man ju inte dömma efter det heller *muttrar irriterad* Din tårta är ju helt ljuvlig Mica! Alla de där små älvorna är ju helt enkelt bedårande. Jag hade gärna snott med mig tårtan hem idag... hade ju haft chansen efter att du farit bara för att kunna sitta och stirra på den hur länge som helst och drömma mig bort i älvlandet *ler drömmande* Jag bara älskade den där gunnande älvan! Avis så att jag är grön är jag också! Önskar verkligen att jag kunde modellera hälften så bra som du, men jag får väl hålla mig till mina buketter istället
    Ja, det var lite fult gjort. Men jag har kommit över det nu, och det är skönt kan jag lova, var rätt så putt ett tag där. Härligt att du gilla den också, och näääää inte sno, blod o tårar är skänkt över den där tårtan.. ehehhee.

Jepp, buketter är nåt jag inte riktigt kan. Haha, tycker det är fantastiskt att folk kan sånt. ;-D
    Men jag får öva o du får öva på modellering.
  • Mica o Krille
    Fjällbruttan skrev 2009-09-07 16:40:13 följande:

Tja... vad ska man säga??Annat än SKITSNYGGA, som vanligt!! Hur gjorde du dropparna på liljekonvaljerna?Supersnygg!!
    Tack så hemskt mkt. . Dem gjorde jag med liljekonvalj tyllen.

Kirsto, hehehehe ja lite förvirrande är det. Tack så mkt.
Svar på tråden Tårtmonster-tråden del 11.