• Tojk

Tårtmonster-tråden del 11.

Vad lustigt, klurade precis på om alla hade tagit sig en bakpuase

Brudjuli2010
    Kan inte annat än hålla med kirsto!
    Önskar jag kunde leja bort våra tårtor men då vi behöver allergitårtor och de inte kan garantera det så blir jag så illa tvungen fixa det. Kommer göra väldigt enkla tårtor just för att jag inte anser mig ha den tid det faktsikt tar att göra en fin tårta. Funderar tom på att göra muffins.. dekorera dem går väldigt fort jämfört med en tårta om man håller det väldigt basic

• Tojk

Jag har börjat vela.. inte många veckor kvar nu och jag har svårt bestämma mig om jag ska göra muffins eller om det ska bli tårtor..
    Ena dagen lutar det åt tårtor och den andra emot muffins. Muffins har man ju inga sp att ta hänsyn till så det smälter ju iaf inte. Men tårta känns lite mer festligt

• Tojk

Hopps det har gått bra för dig!

Åsa Erika skrev 2009-08-27 23:38:49 följande:

hittade det!*andas ut*
  • Tojk

Såg att kakburken hade en mousse med äpple/kanel någon som provat detn? Är den god.. och vad passar till det i så fall..

• Tojk

Kan man ha vitchokladkräm att täcka tårtan med och sen ha på sp?

• Tojk

Det tar sin lilla tid.. *skratt* Gör ju mycket hellre tårtor med mjölk och ägg i för det var ju så galet snabbt det gick. Är grymt avundsjuk!

Yllo skrev 2009-09-03 20:26:29 följande:
    Att baka en mjölkproteinfri tårta är ett äventyr kan jag lova. Jag lovade mig själv att jag aldrig aldrig aldrig någonsin kommer att göra en sådan igen *fniss* Totalt tog det ca 40 timmar att göra den där tårtan *pust*
  • Tojk

Mica

Fina tårtor som vanligt Gillade liljekonvaljtårtan skarpt!
    Är ju så man ångrar sig att man inte gifter sig i sthlm

• Tojk

Ganasch är väl grädde och choklad.. och ett riktigt krångel att få bra. Men ja.. jag och mitt minne Inte är jag kirsto heller

• Tojk

förövrigt stavs det väl ganache?

Nu har jag iaf bestämt mig ang tårtor. Det blir 1 ägg&mjölkfri resten får det härja ägg&mjölk i hej vilt!
    Fyllningen blir hallon & citron. Jag är inte så förtjust i sötsaker så det känns friskt och syrligt men ändå tårta.
    Jag tillhör de lite udda som äter citroner som andra äter apelsiner

• Tojk

Kavlingsmarsipan behöver man fodra den? Den borde ju inte smälta som sp kan göra..
    Räknar man åtgången på ungefär samma sätt som sp till en tårta?

Svar på tråden Tårtmonster-tråden del 11.