• Mica o Krille

Tårtmonster-tråden del 11.

Åsa Erika skrev 2009-09-08 19:22:37 följande:

Gick jättebra att göra min egen tårta! Gud vad nervös jag var. Hade aldrig kokat egen vaniljsås eller sylt tidigare men det gick! Monteringen var lite svårare....Svårt att kavla ut sockerpastan och välta över den på tårtorna men en lite skada som gick att fixa vart helt okej! =)Sen när allt var fint och monterat och klart så inser jag tt jag inte fick in 5våningstårtan i kylen!! =(Nermontering och sen in i kylen då gick det bra! =)Tack för tipsen från er lite mer vana!
    Härligt.
  • Mica o Krille

Tooojk, hur var det, hur hade ni det?
    Grattis i efterskott!!!

OT: Länge sen jag var här inne.. Hinner inte ens läsa ikapp. Hehe. Igår var vi och titta på Pablo Fransisco, och han gäng på china teatern. Fy vad kul det var Det var min födelsedagspresent från min man. SKoj skoj, första stand up jag varit på.

Tårtor.. Mjaa, gjorde 1 för 2 veckor sen, 2 nu i helgen. dock ligger de på min mans telefon, återkommer med dem. Dock är de inte så roliga, "bara" bildtårtor.

• Mica o Krille

Tittar bara in em snabbis.
    Mkt skrivet, orkar inta läsa... Kommer med några nya tårtor strax. *letar kabel*

• Mica o Krille

Tojk, det som är gott till äppelmuffins - smält sockerpasta! Mjam!

• Mica o Krille

Kirsto, Tack!

Yllo, tack för du vet vad... Haha.

• Mica o Krille

Hej tjejjer, jag gjorde ingen farsdag tårta. Min man ville hellre ha en köpt blå prinsesstårta. Hehe. Men det gjorde inte mig nåt alls.. Har ni gjort några? Eller är denna tråd helt död nu på vintern?

• Mica o Krille

Kirsto, han är trött på mina tårtor. Jag har ju hållt på i 2 år nu Tiden går fort. hihi.
    Åh budapest, det är min favvo också. Måste baka det nån dag. har du recept att del med dig?

vad roligt, får du verkligen visa vad du kan.
    och klart lille ska ha en fin tårta.

om ni inte har nåt att göra under kvällarna kommer min blogg in i bilden, jag skriver noveller där. kanske inte de bästa, men det är roligt. Här kan ni kika:

blackorchiid.blogg.se/

Ps, denna novell är inte för känsliga.
    och börja nedifrån, såklart.

• Mica o Krille

Oj tråden är verkligen död

• Mica o Krille
    Kirsto skrev 2009-11-18 11:39:34 följande:
    Mica: Jag har absolut recept! Lyckas varje gång. Återkommer strax med det. Jag har gjort min första beställningstårta. Kladdkakebotten med apelsinchoklad, hallon, enkel chokladgrädde och marsipantäcke. Jag var själv inte helt nöjd med kompositionen, men recensionerna blev fantastiska! Födelsedagsbarnet sa att det var den godaste tårta hon hade ätit, och bättre än så kan det ju inte bli. Jätteglad för det! Har inte laddat över bilden från kameran ännu så nyfikna får ge sig till tåls ännu ett tag.
    Meh, nyfiken.
    Härligt med de betygen!
  • Mica o Krille
    Kirsto skrev 2009-11-18 22:59:08 följande:
    Mica: Ja, jag blev asglad! Födelsedagsbarnet är dessutom grym på att laga mat (har jobbat med det) så jag tyckte VERKLIGEN att det var superfint omdöme. Vår dator har brunnit (!), sitter nu med en bärbar och innan den nya datorn (som för övrigt äntligen står i hallen) är installerad och klar orkar jag inte rodda med att ladda upp bilden. Sorry Mica! Men tänk dig en rosa, pärlemorskimrande rund tårta med ett pärlband runt om (rullade vita pärlor), monogram i choklad (även det pärlemorpenslat så det såg nästan silvrigt ut) mitt på och 3 vita orkidéer på ena sidan. Om det hjälper?
    Nä fy. Brunnit... Tur att den inte spränged då.
    Förstår att det känns som ett bra betyg, för det är det ju verkligen. Härligt!

Ja, den jag fick i huvet var riktigt snygg så det hjälpte. Låter riktigt fint!!!
  • Mica o Krille
    Kirsto skrev 2009-11-19 19:10:28 följande:
    Mica: Då kanske jag skiter i att visa den på riktigt, bättre att den fortsätter vara snygg i ditt huvud! Ja jösses alltså... Det var inte öppen låga, men FY vilken äcklig rök det blev! Kändes riktigt giftig. Iskallt i lägenheten eftersom vi var tvugna att vädra och vädra... Och till råga på allt så hade maken som lovat att han hade backupat allt av värde missat mina monogram. Allt jobb sen mars väck. Nåja.. Det hade kunnat vara värre. Allt är ju inte borta iaf. Men TA BACK UP OFTA!
    Hahaha, näää du måste visa den. Säkert lika snygg!

ja usch, det brann i ett uttag för ett par år sedan med rök och fy vad det lukta, riktigt giftigt som frätte i näsan och hals. Nu vet jag inte om det var samma men kan tänka mig.. Läskigt.

Tråkigt att det försvann saker..
    Hur gör man backup? fniss...
Svar på tråden Tårtmonster-tråden del 11.