Nyårsbrudar?!
Fler än vi som gifter sig på nyårsafton 2009/10, kunde vara kul att ha någon att våndas med när tiden närmar sig?
Fler än vi som gifter sig på nyårsafton 2009/10, kunde vara kul att ha någon att våndas med när tiden närmar sig?
Härligt! =) Var ska ni gifta er? Hur dags?
Vi försöker få till en kvälls vigsel eller möjligtvis en sen eftermiddags vigsel, men vår präst tycker att 13.00 är den perfekta tiden... Suck!
Skönt att höra att fler har samma problem... att de inte förstår att man vill hinna med tolvslaget... drömmen hade varit en vigsel vid midnatt för oss. Men insåg snabbt det var omöjligt.
Vi gifter oss nere i skåne, på söderslätt i en liten byakyrka. Ska ha en litet bröllop med de närmaste i familjen bara. Men ingen vet något än... och kan inte skicka inbjudningkort. Och man längtar ju efter att få berätta! Ska ringa och terrorisera pastorsexpeditionen imorgon!
Håller tummarna för det fixar sig för oss båda!
Ett noll till Bruden mot Prellen! Fick igenom en vigsel 17,00, nästan bud att fira med pizza!
Vi hamnar också på 25-30pers... och ska ägna kvällen åt inbjudningskorten så det kommer nog senast skickas i början på nästa veckan. Tänkta osa till den 1 november, eller är det för tidigt? Hur ska ni göra?
Grattis!!! Det verkar som man kan få kyrkan att ändra sig med andra ord!
Ang inbjudningkorten, vi vet att en del planerar bort sina nyår tidigt så känns bättre skicka dem i lite för tidigt, och att folk inte bokat bort sig. Sen bor en del av min familj i florida och en del av gubbens i chicago, vilket gör att de har lite att planera med boende och dylikt. Annars hade vi nog okså väntat litet....
Sitter här på nätterna och har mailkonversation med milly, där jag beställlt min klänning. Tur att man har svårt att sova ändå... Var har du hittat din klänning?
Vi är också rätt efter, provade planeringverktyget här, det började blinka hur många påminnselser som helst som skulle varit gjorda. Vi bestämmde oss i juli, så har verkligen inte varit långvarig planering. Men jag tror man kan få ihopa det bra ändå..
Hur ska ni ha festen? Ska ni ha personal till serveringen? Vi har jättesvårt att hitta folk till ett nyår. Vi har bokat en liten lokal, utan diskmaskin... tror att det kommer vara det drygaste. Vad ska ni ha för klädsel?
Ha en skön helg!
Vad kul att det är fler nyårspar! Ni är hjärtligt välkomna!
Crazynenne: Inbjudningskorten är nästan klara, ett kvar att producera, så det läggs nog på posten ikväll. Sen är det bara att vänta! Är era klara? Beställde ni eller gjorde?
Jag beställer klänningen från kina, och nu verkar de fattat hur jag vill ha den, tagit ett mail om dagen i en vecka.Men nu har de hängt upp sig på tärnklänningen, och skriver svar som är mer förvirrande än klara. Så nu ber jag dem visa på ett foto hur de menar för att få någon klarhet. Det krävs nog en del tålamod att beställa, har med stor irritation sagt här hemma att det varit bättre att bara köpa den till fullt pris här i malmö, med det är 3gg så dyrt och vår budget är låg.
Hur har det gått för dig har du tagit en dag att botanisera bland klännningarna?
Jag och frugan: Nog har man lite bröllopsnerver... men vill i nuläget mest ha allt fixat så det är klart. Aldrig varit så säker på att jag gör rätt som när jag sa ja till gubben. Visst är det en härlig känsla?
Teapot:
Vi lager maten själv men har samma serveringsproblem... de som vill servera vill ha hiskligt mycket pengar! Jag har faktiskt lagt en annons på blocket där jag söker folk... och har fått en hög oseriösa svar men några bra med erfarnehet. Värt att testa kanske?
Ska ni ha fyrverkeri? En gäst ringde mig idag och frågade om de skulle ta med raketer som till ett vanligt nyår eller om vi fixar allt? Blev lite tagen på sängen, har inte tänkt alls på det... Hur planerar ni att göra?
Härligt! Grattis! Känns skönt när man hittar rätt!
Just nu håller de på att sy upp en testklänning till mig, så runt den 1 oktober kommer den vara klar och då kommer en massa foto för mig att godkänna. Men visst är det nervöst... men håller hoppet uppe att de kan bli bra!
Filosoferar på bröllopsresa..var reser ni mitt i vintern?
Samma här... men börjar inse att man måste åka långt, och jag kan bara ta en vecka ledigt.. vi börjadde fundera på island, men det verkadde som det inte var någon god ide i januari månad. Öppen för alla tips!