• Ullix

Nyårsbrudar?!

Fler än vi som gifter sig på nyårsafton 2009/10, kunde vara kul att ha någon att våndas med när tiden närmar sig?

• Svar på tråden Nyårsbrudar?!
  • crazynenne

Här har du en nyårsbrud att våndas med iaf ;)

• Ullix

Härligt! =) Var ska ni gifta er? Hur dags?

Vi försöker få till en kvälls vigsel eller möjligtvis en sen eftermiddags vigsel, men vår präst tycker att 13.00 är den perfekta tiden... Suck!

• crazynenne

Vi ska gifta oss i Dalarna, i en kyrka som heter Tyngsjö kyrka.

Har också fått en tidig tid, redan klockan tolv. Så vi har lite samma problem som ni. Man vill ju liksom att bröllopsfesten ska gå över tolvslaget sen med fyrverkerier och allt, men bröllopsfest i tolv timmar känns lite väl länge.

Man vill ju liksom inte att all gästerna ska minnas vårt bröllop som den längsta dagen i evigheten...

Så just nu håller vi på och spånar lite för att se om det finns andra lösningar. Kanske i "värsta" fall får byta till en annan kyrka.

Var ska ni gifta er då?

• Ullix

Skönt att höra att fler har samma problem... att de inte förstår att man vill hinna med tolvslaget... drömmen hade varit en vigsel vid midnatt för oss. Men insåg snabbt det var omöjligt.

Vi gifter oss nere i skåne, på söderslätt i en liten byakyrka. Ska ha en litet bröllop med de närmaste i familjen bara. Men ingen vet något än... och kan inte skicka inbjudningkort. Och man längtar ju efter att få berätta! Ska ringa och terrorisera pastorsexpeditionen imorgon!

Håller tummarna för det fixar sig för oss båda!

• crazynenne

Åh, då ska jag hålla tummarna!

Själv har jag svärmor som håller på och ringer runt till allt och alla som kanske kan hjälpa oss att lösa det. Vi bor nämligen inte i Dalarna, utan i Göteborg, så det är lättare för henne att göra det på plats där uppe. Alltid är det någon som känner någon så än har jag inte gett upp hoppet. Vi ska också ha ett ganska litet bröllop med närmaste släkten bara, ca 30 pers.

När tänkte ni skicka ut era inbjudningskort?

• Ullix

Ett noll till Bruden mot Prellen! Fick igenom en vigsel 17,00, nästan bud att fira med pizza!

Vi hamnar också på 25-30pers... och ska ägna kvällen åt inbjudningskorten så det kommer nog senast skickas i början på nästa veckan. Tänkta osa till den 1 november, eller är det för tidigt? Hur ska ni göra?

• crazynenne

Man får gratulera! Klockan 17.00 blir ju mycket bättre!

Vi tänkte skicka ut våra inbjudningskort i mitten på september, och osa sista november...men vi kanske är sent ute?

• crazynenne

Nu har vi också fått en senare tid för vigseln, klockan 16. Är så glad!

• Ullix

Grattis!!! Det verkar som man kan få kyrkan att ändra sig med andra ord!

Ang inbjudningkorten, vi vet att en del planerar bort sina nyår tidigt så känns bättre skicka dem i lite för tidigt, och att folk inte bokat bort sig. Sen bor en del av min familj i florida och en del av gubbens i chicago, vilket gör att de har lite att planera med boende och dylikt. Annars hade vi nog okså väntat litet....

Sitter här på nätterna och har mailkonversation med milly, där jag beställlt min klänning. Tur att man har svårt att sova ändå... Var har du hittat din klänning?

• crazynenne

Då förstår jag absolut att ni vill vara ute i god tid! Vad kul att ni ska ha så långväga släktingar på ert bröllop. Kan tänka mig att det inte är så ofta ni träffar dem.

Jag har faktiskt inte hittat min klänning ännu. Tänkte ge mig ut nån helg och kolla runt.

Anledningen till att vi kanske verkar lite slöa och "ligger efter" är att det faktiskt inte var mer än tre veckor sedan det blev bestämt att vi skulle gifta oss på nyårsafton. Sambon ville vänta till sommaren, men jag lyckades "övertala" honom om att det var mycket bättre på nyår.

Svar på tråden Nyårsbrudar?!