Inlägg från: crazynenne |Visa alla inlägg
  • crazynenne

Nyårsbrudar?!

Här har du en nyårsbrud att våndas med iaf ;)

• crazynenne

Vi ska gifta oss i Dalarna, i en kyrka som heter Tyngsjö kyrka.

Har också fått en tidig tid, redan klockan tolv. Så vi har lite samma problem som ni. Man vill ju liksom att bröllopsfesten ska gå över tolvslaget sen med fyrverkerier och allt, men bröllopsfest i tolv timmar känns lite väl länge.

Man vill ju liksom inte att all gästerna ska minnas vårt bröllop som den längsta dagen i evigheten...

Så just nu håller vi på och spånar lite för att se om det finns andra lösningar. Kanske i "värsta" fall får byta till en annan kyrka.

Var ska ni gifta er då?

• crazynenne

Åh, då ska jag hålla tummarna!

Själv har jag svärmor som håller på och ringer runt till allt och alla som kanske kan hjälpa oss att lösa det. Vi bor nämligen inte i Dalarna, utan i Göteborg, så det är lättare för henne att göra det på plats där uppe. Alltid är det någon som känner någon så än har jag inte gett upp hoppet. Vi ska också ha ett ganska litet bröllop med närmaste släkten bara, ca 30 pers.

När tänkte ni skicka ut era inbjudningskort?

• crazynenne

Man får gratulera! Klockan 17.00 blir ju mycket bättre!

Vi tänkte skicka ut våra inbjudningskort i mitten på september, och osa sista november...men vi kanske är sent ute?

• crazynenne

Nu har vi också fått en senare tid för vigseln, klockan 16. Är så glad!

• crazynenne

Då förstår jag absolut att ni vill vara ute i god tid! Vad kul att ni ska ha så långväga släktingar på ert bröllop. Kan tänka mig att det inte är så ofta ni träffar dem.

Jag har faktiskt inte hittat min klänning ännu. Tänkte ge mig ut nån helg och kolla runt.

Anledningen till att vi kanske verkar lite slöa och "ligger efter" är att det faktiskt inte var mer än tre veckor sedan det blev bestämt att vi skulle gifta oss på nyårsafton. Sambon ville vänta till sommaren, men jag lyckades "övertala" honom om att det var mycket bättre på nyår.

• crazynenne

Vad kul att vi verkar ha ungefär samma utgångspunkter och tankar kring allt, inte bara datumet!

Kul att du skrev om det där planeringsverktyget, för det hade jag missat. Det var ju kanonbra! Fast precis som du sa så blinkade ju det mesta, men det ordnar sig säkert. Har ju kyrka, boende och festlokal bokat, och det är väl det som är det mest kritiska vad gäller tid. Jag känner mig iaf inte stressad - ännu.

Vi ska ha festen i bygdegården som ligger bredvid kyrkan. Vi tänkte inte ha någon serveringspersonal, utan har släktingar som frivilligt har hört av sig och vill hjälpa till så det är bara att tacka och ta emot.

Om du menar klädsel för gästerna så kör vi "Kavaj".

Hur går det med mailkonversationen angående din klänning förresten? Var det något som strulade? Och hur går det med inbjudningskorten?

• crazynenne

Ja, det är jättekul att vi är flera! När jag föreslog för min sambo att vi skulle gifta oss på nyår så sa han att INGEN gifter sig på nyårsafton. Folk kommer tycka att vi är konstiga!

Jag och frugan: Varifrån i Värmland kommer ni? Min sambo är också från Värmland, från Hagfors.

Im yours: Hoppas ni hittar en fin kyrka! Berätta gärna vilken det blir sen.

Ullix: Vad spännande att ni är klara med inbjudningskorten, du måste berätta vad ni får för gensvar sen!

Vad jobbigt det verkar med klänningarna då. Hoppas verkligen de ser ut som du har tänkt dig när de väl levereras till dig. När ska du få dem?

Jag ska nog leta klänning om tre veckor. Då kommer min svärmor ner och hälsar på och hon vill hemskt gärna vara med. Så då blir det mamma, syrran, svärmor och jag som går. Hoppas den kombinationen går vägen.

• crazynenne

Jag och frugan: Haha, ja världen är liten ibland. Hur gammal är Camilla? Min sambo är lite dålig på namn nämligen, men han har för sig att det gick någon som hette Camilla i hans klass, men inte vad hon hette i efternamn. Han heter Jonas Larsson och är årgång 80.

• crazynenne

Teapot: Välkommen du också! Förstår att det är skönt att det snart är dags om ni planerat sen i oktober, är lång tid att vänta! Vi har bara kört på sedan i början av augusti, det tycker jag är lagom länge att vänta!

• crazynenne

Vi ska ha fyrverkerier, men jag har inte funderat på om gästerna ska ta med sig.

Men å andra sidan, ju fler raketer det är, desto festligare blir det ju!

Idag har jag köpt min klänning!!! Skulle bara åka och kolla läget lite, men den första klänningen jag provade kände jag direkt att det var "THE ONE". Provade flera klänningar efter det, men det var lönlöst. Den första var perfekt. Är så glad!

Hur går det med din klänning, får du nån ordning på det?

• crazynenne
    Ullix skrev 2009-09-23 18:47:11 följande:
    Filosoferar på bröllopsresa..var reser ni mitt i vintern?
    [/citat]
    Ullix skrev 2009-09-23 18:47:11 följande:
    [citat]
    Filosoferar på bröllopsresa..var reser ni mitt i vintern?
    Vi har faktiskt inte bestämt oss än, men nånstans med sol vore så klart trevligt
Svar på tråden Nyårsbrudar?!