Nyårsbrudar?!
Fler än vi som gifter sig på nyårsafton 2009/10, kunde vara kul att ha någon att våndas med när tiden närmar sig?
Fler än vi som gifter sig på nyårsafton 2009/10, kunde vara kul att ha någon att våndas med när tiden närmar sig?
Jag och frugan skrev 2009-08-30 11:07:09 följande:
Teapot:
Vi lager maten själv men har samma serveringsproblem... de som vill servera vill ha hiskligt mycket pengar! Jag har faktiskt lagt en annons på blocket där jag söker folk... och har fått en hög oseriösa svar men några bra med erfarnehet. Värt att testa kanske?
Ullix, ja det kanske kan vara en idé. Vi har frågat en hel del tonåringar i vår närhet, men de vill inte lämna något svar "så tidigt", de vill väl hålla dörrarna öppna så de inte går miste om någon fest...
Kul med fler nyårsbröllop!!!
Vi gifter oss också till nyår. Satte full fart med planeringen i slutet av juli och vi känner oss faktiskt lugna...än så länge
Vi har boka en restaurang nära kyrken inkl serveringspersonal, mat, tårta, dukning, städ osv. Känns rätt skönt. Dukningen är en standardvariant med vita linnedukar o servetter + ljusstakar. Vi kommer själva ta med lite annat för att göra det mer personligt, personalen sätter fram även detta.
Klänning o ring är inköpta, inbjudningskorten skickade, solist, frisör, makeup, hotell o transport bokat. Buketten beställd.
Tycker att det svåraste var att hitta en frisör på nyårsafton. Ringde säkert runt till 20-talet innan jag fick napp. Ska vara dit o göra en provuppsättning så jag hoppas jag blir nöjd. Lite läskigt, eftersom det är en helt nyöppnad frisör så jag vet inget om dem.
Som sagt, lugna än så länge, men stressen lär väl komma
Glömde; Skickade ut injudningarna förra veckan o har osa 30 nov.
Vinter2009: jag fick napp hos frisören jag ville ha direkt! Har varit hos henne två ggr nu och ska göra provuppsättning och sminkning två-tre veckor innan bröllopet, tror det blir kanon!
Vi skickade ut våra inbjudningar runt midsommar eftersom vi vet att en del i vår bekantskapskrets är tidiga med att planera storhelger Men vi har ännu inte fått så många svar, kanske en tredjedel. Men vi har OSA till 1 november så det är ju lång tid kvar!
crazynenne: Hon är av årgång 83, så de gick inte i samma klass. Hon är väldigt bra på innebandy, folk brukar känna igen henne från det.
Ang servering så har vi fixat så att vänner till mina syskon ska ha hand om det. Eftersom vi ska ha buffé så blir uppgifterna mest att duka, fylla på, diska och ha allmän koll. Hade flera vänner som gärna ville hjälpa till och erbjöd sig väldigt fort. Man tackar!
Vi ska skicka ut inbjudningar i veckan och har osa 1 november. Tycker den tiden räcker.
Ska ni ha fyrverkeri? En gäst ringde mig idag och frågade om de skulle ta med raketer som till ett vanligt nyår eller om vi fixar allt? Blev lite tagen på sängen, har inte tänkt alls på det... Hur planerar ni att göra?
Vi ska ha fyrverkerier, men jag har inte funderat på om gästerna ska ta med sig.
Men å andra sidan, ju fler raketer det är, desto festligare blir det ju!
Idag har jag köpt min klänning!!! Skulle bara åka och kolla läget lite, men den första klänningen jag provade kände jag direkt att det var "THE ONE". Provade flera klänningar efter det, men det var lönlöst. Den första var perfekt. Är så glad!
Hur går det med din klänning, får du nån ordning på det?
Härligt! Grattis! Känns skönt när man hittar rätt!
Just nu håller de på att sy upp en testklänning till mig, så runt den 1 oktober kommer den vara klar och då kommer en massa foto för mig att godkänna. Men visst är det nervöst... men håller hoppet uppe att de kan bli bra!
Ullix, vi har tänkt ha fyrverkerier men har faktiskt inte ens funderat över om gästerna kommer att vilja ta med egna. Men då får de väl göra det då, det ska tändas på iaf
crazynenne, vad kul att du hittat din klänning! Grattis! Håller själv på att försöka få min att sitta bättre på kroppen...
Började pyssla med våra festprogram igår, var riktigt kul! Så nu vet jag hur utsidan kommer att se ut, måste bara tänka till lite angående insidan också
Filosoferar på bröllopsresa..var reser ni mitt i vintern?
Samma här... men börjar inse att man måste åka långt, och jag kan bara ta en vecka ledigt.. vi börjadde fundera på island, men det verkadde som det inte var någon god ide i januari månad. Öppen för alla tips!
Vi ska inte ha fyrverkeri, av den enkla anledningen att det råder förbud (pga brandrisken) mot det där vi ska ha festen.
Bröllopsresan har vi inte planerat ännu, men jag misstänker att det blir till påsk alt sommar eftersom vi har svårt att få barnvakt annars. Island är ett av våra alternativ, ett annat är Italien. Vi får se...
Är förresten jätteglad! Har i veckan hittat et ställe som gör både makeup, naglar o hår och verkar superduktiga. Var lite tveksam till de första ställena jag bokade (ett för hår o ett för makeup) de kändes inte helt rätt (men jag hittade då inget annat som var öppet nyår). De planerade bara in en timme för håret o 30 min för makeup. På det stället jag har bokat nu räkar de 3 timmar för håret, en för makeup och naglarna gör jag dagen innan...lite skillnad (och priset är detsamma). Dessutom bjuder de på skumpa Så nu vågar jag kolla på frisyrer med det lilla extra. Har hela tiden letat en extremt enkel eftersom jag var orolig för tidsåtgången.
Annars flyter allt på bra. Mångar har svarat på injudan o alla de kommer Det som ligger närmast tillhands är nabbklänningen. Vill ha en enkel gärna silvergrå, men har inte hittat någon bra. Dyker säkert upp när nyårskläderna ramlar in i butikerna. Säg gärna till om ni annars vet var jag kan hitta en sådan (st 134).