Inlägg från: Vinter2009 |Visa alla inlägg
  • Vinter2009

Nyårsbrudar?!

Kul med fler nyårsbröllop!!!

Vi gifter oss också till nyår. Satte full fart med planeringen i slutet av juli och vi känner oss faktiskt lugna...än så länge

Vi har boka en restaurang nära kyrken inkl serveringspersonal, mat, tårta, dukning, städ osv. Känns rätt skönt. Dukningen är en standardvariant med vita linnedukar o servetter + ljusstakar. Vi kommer själva ta med lite annat för att göra det mer personligt, personalen sätter fram även detta.

Klänning o ring är inköpta, inbjudningskorten skickade, solist, frisör, makeup, hotell o transport bokat. Buketten beställd.

Tycker att det svåraste var att hitta en frisör på nyårsafton. Ringde säkert runt till 20-talet innan jag fick napp. Ska vara dit o göra en provuppsättning så jag hoppas jag blir nöjd. Lite läskigt, eftersom det är en helt nyöppnad frisör så jag vet inget om dem.

Som sagt, lugna än så länge, men stressen lär väl komma

• Vinter2009

Glömde; Skickade ut injudningarna förra veckan o har osa 30 nov.

• Vinter2009

Vi ska inte ha fyrverkeri, av den enkla anledningen att det råder förbud (pga brandrisken) mot det där vi ska ha festen.

Bröllopsresan har vi inte planerat ännu, men jag misstänker att det blir till påsk alt sommar eftersom vi har svårt att få barnvakt annars. Island är ett av våra alternativ, ett annat är Italien. Vi får se...

Är förresten jätteglad! Har i veckan hittat et ställe som gör både makeup, naglar o hår och verkar superduktiga. Var lite tveksam till de första ställena jag bokade (ett för hår o ett för makeup) de kändes inte helt rätt (men jag hittade då inget annat som var öppet nyår). De planerade bara in en timme för håret o 30 min för makeup. På det stället jag har bokat nu räkar de 3 timmar för håret, en för makeup och naglarna gör jag dagen innan...lite skillnad (och priset är detsamma). Dessutom bjuder de på skumpa Så nu vågar jag kolla på frisyrer med det lilla extra. Har hela tiden letat en extremt enkel eftersom jag var orolig för tidsåtgången.

Annars flyter allt på bra. Mångar har svarat på injudan o alla de kommer Det som ligger närmast tillhands är nabbklänningen. Vill ha en enkel gärna silvergrå, men har inte hittat någon bra. Dyker säkert upp när nyårskläderna ramlar in i butikerna. Säg gärna till om ni annars vet var jag kan hitta en sådan (st 134).

Svar på tråden Nyårsbrudar?!