• Fröken Skruttis

Är 975 kr /person SVINDYRT?!

Vi betalar 995 kr / person på vårat bröllop.

Då ingår: Förrätt,varmrätt och efterrätt,hyra lokal,
    kaffe,välkomnstdrink,1/2 flaska vin /person,linne,servering,städning,blomsterdekorationer på borden.

Alla som jag nämner detta till håller på att gå i taket! Kanske ska fixa allt själv ist?!

• Svar på tråden Är 975 kr /person SVINDYRT?!
  • suamaca

Allt är ju relativt, men ska ni vara på ett lite "högklassigare" ställe i synnerhet kring storstäderna så är 995 kr/kuvert inget att höja på ögonbrynen åt alls - men visst mkt pengar är det ju oavsett :-S

• Alexxxi

Som suamaca sa, men visst är det dyrt... hehe

• Fröken Skruttis

Det börjar suga rätt hårt faktiskt...men samtidigt är vi bekväma och vill inte fixa med för mycket...dessutom är lokalen i Göteborg..och är väldigt fin.

• shakynose

Mycket pengar, men inte svindyrt.

• evst

Hmm, det tycker jag inte, vi betalar 1 100 per person, då ingår lokal, allt runt (linne, städning, dekor, lokaler, personal mm mm), buffé, välkomstmingel och efterrätt, samt DJ, och INGEN dryck....

Dryck inhandlar personalen till systembolagets priser.

Det beror jättemycket på var man har lokalen, vi har Stockholm centrum (skeppsholmen), ute i landet är det andra priser...

Jag tycker ditt kuvertpris var helt rimligt

• LaElle

Om jag minns rätt så var det den summan vi betalade... för snart tre år sedan. Och det är klart att det kanske är mkt pengar men njae, inte särskilt dyrt tycker jag.

Vårt kuvertpris inkluderade väl i princip detsamma som erat. Även tårta och avec ingick i priset om jag inte minns helt fel...

• Nicossambo

Vi kommer också att hamna på 900-1000 per kuver,då ingår ju allt tre rätters, lokal hyra dricka till maten.

• ElinDaniel

Som alla andra säger... Visst äre pengar! Men de kostar att få det bröllopet man vill ha. O speciellt om man, som vi, värderar att slippa laga egen mat på den stora dagen.

KOlla runt o jämför priserna. Men med en halv flaska vin och allt det där, per person... Det låter inte hutlöst dyrt enligt mig.

• Fröken Skruttis

Skönt å veta att man inte är ensam iaf!..:)

• Sommarbrud2010

Vi betalar 1500:- per kuvert och då ingår brudskål med tilltugg, trerätters middag inkl dryck, tårta, dukning inkl dekorationer, servering och hyra av en hel herrgård.

Svar på tråden Är 975 kr /person SVINDYRT?!