• Fröken Skruttis

Är 975 kr /person SVINDYRT?!

Vi betalar 995 kr / person på vårat bröllop.

Då ingår: Förrätt,varmrätt och efterrätt,hyra lokal,
    kaffe,välkomnstdrink,1/2 flaska vin /person,linne,servering,städning,blomsterdekorationer på borden.

Alla som jag nämner detta till håller på att gå i taket! Kanske ska fixa allt själv ist?!

• Svar på tråden Är 975 kr /person SVINDYRT?!
  • kullaberg

Tycker inte heller det verkar dyrt. Vi betalar ca 1100 för 3-rätters, fördrink, dricka till maten (2 glas till förrätten, 1/2 flaska till huvudrätten, efterrättsvin) kaffe och avec, samt nattamat. Personal och dukning ingår också, samt städning av lokal. Vi bor inte i Sthlm eller Göteborg.

• Ore

Vi fixade "allt" själva... Eller ja... Tårta från konditori, porslin, dekorationer, servering, förrätt och huvudrätt från cateringfirma, fixade efterrätt själva, köpte alkohol i Tyskland osv... Nu ansträngde vi oss inte max för att hålla nere kostnaderna, för oss var det mer ett sätt att få det vi ville ha till ett något lägre pris. Men slutsumman var ändå cirka 550 kr/person. Och då var vi 5 personer som förberedde i princip hela dagen innan, massa fixande och ordnande i förväg, och städning dagen efter.

Så, det är inte hysteriskt dyrt, men visst blir det mycket pengar!

• hanko

Vi hamnade på 690:- per kuvert. Välkomstskål, förrätt med 1 glas vitt vin, huvudrätt med 2 glas rött vin, efterrätt, kaffe, bröllopstårta och avec + en drinkbiljett i baren per gäst. dessutom "slapp" vi dukning, servering och städning

• ElinDaniel

Hanko- vart ska ni ha festen? Verkar som ett mkt bra pris!

• LyckligaVi

Vi kommer att betala 315 kr/person. Vi ska ha festen i lilla lilla Kumla, så det blir ju säkert billigare då. I kuvertpriset ingår en filébuffé med diverse tillbehör, 2 drycker/person + välkomnstdrink & kaffe. Det ända vi ska göra är att åka dit och dekorera själva ( eller inte jag, min syster :D ), resten står dom för. Lokal, servering, dukning m.m. Tycker det är ett rätt så bra pris ändå. :)

• Sebastiána

Jag tycker inte att 995:- per person är dyrt. Det är svårt att få det billigare med allt det som ingår.

• ZandraPatrik

Jag tyckte inte det var så farligt dyrt. Ni får ju som sagt mycket för pengarna

• miamedknuff

Vi betalar 750 kr/kuvert (tilltugg till brudskålen, förrätt, buffe, dessert, tårta samt nattamat) utan dryck.

• Andreas flicka

Jag tycker inte alls att det låter svindyrt - snarare rätt normalt. Har själv räknat med ca 1500 kr per kuvert. Man får ju ganska mycket - tänk bara vad en kväll på restaurang normalt kostar. Skulle man äta och dricka så mycket på restaurang som en 3-rätters middag ju faktiskt innebär + fördrink och tårta ja då är egentligen 1000 kr ett bra pris.

• Jelica83

Vi betalar 1850,- per kuvert, men då är vi på ett slott också. Allt ingår utom tårta och underhållning. Men jag tycker det är okej. Brudskål + tilltugg, 3-rätters med påfyllning av dryck, kaffe, avec, fri bar och vickning.
    Så nej, ert är inte så dyrt :)

• Alexxxi

Inte så farligt faktiskt, med tanke på att det är fri bar med=)

Vart finns detta slott då? Och hur många ska ni va om man får fråga? Hehe

Jelica83 skrev 2009-09-02 11:55:50 följande:
    Vi betalar 1850,- per kuvert, men då är vi på ett slott också. Allt ingår utom tårta och underhållning. Men jag tycker det är okej. Brudskål + tilltugg, 3-rätters med påfyllning av dryck, kaffe, avec, fri bar och vickning.Så nej, ert är inte så dyrt :)
  • Jelica83

Rosersbergs slott i närheten av Arlanda. Vi ska vara runt 60 personer som det ser ut nu, det är bokat och klart men det är inte förrän juni 2010 så man får antagligen räkna med lite justeringar :)

• Alexxxi

Låter rimligt. Men vi hade blivit ruinerade på riktigt om vi skulle haft detta pris,haha, kommer ha ca 200 gäster.

Det e bra att vara ute i god tid Vi har oxå bokat kyrka och lokal och gifter inte oss förrän 5e juni nästa år=)

Jelica83 skrev 2009-09-02 14:07:29 följande:
    Rosersbergs slott i närheten av Arlanda. Vi ska vara runt 60 personer som det ser ut nu, det är bokat och klart men det är inte förrän juni 2010 så man får antagligen räkna med lite justeringar :)
  • sofja

Äh, är det i Stockholm så är det inte dyrt. Vet inte hur det är ute i landet?

• lolca

Vi fick det till ca 560 kr per person. I det priset har vi räknat med lokalhyra med städning, drycken till maten (köpte vi på systemet), fördrink, avec, trerättersmiddag som cateringfirman fixade (i det ingick maten, bestick, glas, porslin, dukar, servetter, kandelabrar till borden, kaffe, the och maschaller till gården) och bröllopstårta.

Allt beror ju på vart man bokar och i vilken stad!

• Jelica83

Oh shit! Haha, det var många!
    Vi vi göra så lite som möjligt själva och bara njuta av dagen när det väl är dags. Jag har bara tänkt gifta mig en gång i livet och då vill jag vara prinsessa, på ett slott

Alexxxi skrev 2009-09-02 14:25:51 följande:
    Låter rimligt. Men vi hade blivit ruinerade på riktigt om vi skulle haft detta pris,haha, kommer ha ca 200 gäster.Det e bra att vara ute i god tid Vi har oxå bokat kyrka och lokal och gifter inte oss förrän 5e juni nästa år=)
Svar på tråden Är 975 kr /person SVINDYRT?!