• Fröken Skruttis

Är 975 kr /person SVINDYRT?!

Vi betalar 995 kr / person på vårat bröllop.

Då ingår: Förrätt,varmrätt och efterrätt,hyra lokal,
    kaffe,välkomnstdrink,1/2 flaska vin /person,linne,servering,städning,blomsterdekorationer på borden.

Alla som jag nämner detta till håller på att gå i taket! Kanske ska fixa allt själv ist?!

• Svar på tråden Är 975 kr /person SVINDYRT?!
  • Daaling

Vi betalar 1200 kr per person och då ingår brudskål med canapeer, förrätt, huvudrätt, efterrätt med påfyllning av dryck 1 gång vid varje rätt, kaffe/te med 2 chokladtryfflar + avec, och 3-4 drinkar i baren.

• Fröken Skruttis

Vi ska vara ute vid Långedrags värdshus...väldigt vackert!

• Meria84

Njae, dyrt men inte svindyrt Skönt att få så mycket serverat, blir mycket jobb om man ska fixa allt själv. Speciellt att lösa servering och städning...

Jag trodde först du menade att det var i kuvertavgift för gästerna sen. DET hade varit svindyrt

• suamaca

Jaaaaa där ute är ju fantastiskt, vi ska vara på Sjömagasinet

• MASS

Det ställe vi funderar på kostar 1095/person och då ingår 3 rätters meny, välkomstdrink, dricka till alla rätter (inkl. en påfyllning), servering, dukning, dekoration, städning och bröllopstårtan. Kanske det var något mer.. Minns inte riktigt. Jag tycker inte det är farligt dyrt. Men det beror ju också på hur många man bjuder så klart. Men jag tror helt klart det är värt att slippa tänka på allt sånt den dagen och bara njuta=)

• gotlandsulrika

Vi betalade 1500 per person inklusive allt (lokal, mat, kaffe, linne personal mm). Mycket pengar, men vi föredrog det eftersom det förenklade det hela att använda lokalens egen restaurang.

• Hjartafró

Fröken Skruttis skrev 2009-08-24 21:19:47 följande:

Vi betalar 995 kr / person på vårat bröllop. Då ingår: Förrätt,varmrätt och efterrätt,hyra lokal, kaffe,välkomnstdrink,1/2 flaska vin /person,linne,servering,städning,bl omsterdekorationer på borden. Alla som jag nämner detta till håller på att gå i taket! Kanske ska fixa allt själv ist?!
    Jag tycker inte det är särskilt dyrt, snarare "normalpris" om man gifter sig i Sthlm eller Göteborg. Kommer man däremot upp i 1 500-2 000 kr/kuvert, som en jobbarkompis till mig kommer att betala, då tycker jag det är dyrt.
  • Flygande taxen

Vi har en budget på 20 000 kr för vår bröllopsfest. Det ska räcka till mat, dryck (vin till maten, bubbelskål + likör till kaffe), lokalhyra, serveringspersonal, dekorationer och tårta för max 50 pers.

Det betyder ju att vårt kuvertpris blir ungefär hälften mindre än ert. Så jag tycker det är dyrt. men då har jag ju samtidigt förstått att vi kör (i mångas ögon) än rätt så budgetvariant på festen.
    T.ex. så har vi bar tvårätters middag (tycker att tårta duger som efterrätt), tårtorna + tillbehör bakar jag själv, vi hittade en superbillig lokal (~500 kr för hela helgen!), vi har varken live-ban eller DJ som kostar mycket, serveringspersonalen fixar jag billigt (bekantas bekanta) osv.

Så inte är ert kuvertpris svindyrt, men kanske inte direkt billigt heller. Sen är ju allt relativt också...

• Millanita

Låter inte så jättedyrt, vi betalar 975:-/kuvert utan dricka till maten...allt är ju relativt vad man vill lägga pengarna på!

Svar på tråden Är 975 kr /person SVINDYRT?!