• jojoånick09

för eller emot festhäfte?

många har frågat mig om jag skall ha festhäfte och när jag liksom opponerar mig att jag nog inte tänkt att ha det helt enkelt skippa det så blir dem lite "sura" och undrar varför man inte vill ha det..
    i ett festhäfte är det mestadels sång och lite spex så är det för eller emot festhäfte,hur gjorde/gör ni med det?
    jag har sagt att det inte blir festhäfte nu och är det någon som vill sjunga ändå så får de gärna gå upp och dra en liten truddelutt... det är ingen "kräftskiva" jag skall ha iaf..

• Svar på tråden för eller emot festhäfte?
  • jojoånick09

jag har hoppat att ha festhäfte o kommer att slå ihop menyhäfte och detta lite.. jag kommer att ha ena sidan i menyhäftet med maten och andra sidan med ordningsregler och lite spex...
    fast spexet får min kära toastmaster stå för känner jag... denna dag kommer att bli gör bra ändå.. har så många gäster som bjuder på sig själva..
    så det kommer inte bli stelt ändå..
    min toastmaster är som en blandning mellan jim carrey och steve carell...
    ser fram emot denna dag..

jo ang festhäfte jag har varit på 3bröllop i mina dagar..
    och 1 av dem var med festhäfte.. då var det ca 60bröllopsgäster och alla gästerna var numrerade och så var det något roligt påhitt om denna personen och vem hon/han kände bröllopsparet.

sedan var det ca 6sånger och 1tal som alla skall hålla till brudparet och lite annat runt om... och jag kan säga att inte en jävel sjöng när det väl var.. den ände man hörde var små muttrande och toastmastern själv som sjöng..

det ända gången jag kan tycka det är kul med att sjunga är när man kör kareoke..

men smaken är som baken....

Svar på tråden för eller emot festhäfte?