• Sebastiána

för eller emot festhäfte?

Vill inte heller ha barncitat eller "roliga" historier eller historier på temat "typiskt manligt"/"typiskt kvinnligt" - varken jag eller min kille passar in i den mallen.

Sånger däremot är helt OK, men inte för många eller för löjliga och inga snapsvisor.

• Sebastiána
    MV85 skrev 2009-08-25 12:57:51 följande:
    Själv skulle jag aldrig ha sång i häftena, även om jag tycker det är trevligt med en bordsplacering och presentation av gästerna, kanske lite "udda" fakta om brudparet och söta/kloka/sanna citat om kärlek eller kanske en bröllopsbingo.Att ha sånger i känns dock som studentkårsfest för mig o inget jag skulle komma på tanken att skriva i.
    Det beror kanske på vad det är för sånger. Jag gillar att sjunga och jag vet att flera av gästerna gör det (nästan ingen av dem har studerat på universitet/högskola så de har inte det att jämföra med). Därför ska vi ha sånghäfte. MEN vi vill inte ha en massa snapsvisor.
  • Sebastiána
    AlaM skrev 2009-08-25 16:22:29 följande:
    De bröllop jag varit på är det toastmaster som gjort häften. Anledning till presentation, även för "små" bröllop med 50-60 stycken är att det är väldigt ovanligt att man känner dessa 50-60 personer. Bordsplaceringen känns onödig om det inte finns någon presentation.Det roligaste i festhäftena är ju det personliga. Några sidor om brudparet, kanske några intervjuer med andra närstående om vad de tycker om brudparet i olika situationer. Svärföräldrarnas första intryck av svärson/svärdotter. Bilder från olika sammanhang i alla åldrar på brudparet. Det är ju helt enkelt för brudparets skull man är där och det mesta som har med de att göra blir man berörd av.
    Av våra gäster kommer 50% från Skåne och 50% från olika delar av Norrlad. De flesta har aldrig träffats. Våra respektive föräldrar har träffats två gånger hittills så jo, vi behöver en gästpresentation!!!

Däremot funderar vi på att skriva ut gästpresentationen på A3 och ha den tillsammans med bordsplaceringen. Då kan gästerna ha någonting att diskutera när de står i kö för att ta mat eller när de minglar efter festen.
Svar på tråden för eller emot festhäfte?