Behövs testamente trots att man gifter sig?
Om man inte har barn da? Och man vill (av nan anledning) att nan annan ska fa arva. Om jag t.ex (mot all formodan...) har sparat ihop en miljon pa banken...
Om man inte har barn da? Och man vill (av nan anledning) att nan annan ska fa arva. Om jag t.ex (mot all formodan...) har sparat ihop en miljon pa banken...
Ja, sa lange det bara ar jag och min man (vilket det formodligen alltid kommer vara) sa funderar jag pa att skriva testamente.
Men ager typ INGET nu. Ar mest arv jag tanker pa.
OT (eller..?): En bekants bekant kom pa att hennes man varit otrogen. Tog ut skilsmassa saklart. Mannen hade varsta stora huset, typ en mindre herrgard med en massa land/skog, som han var tvungen att salja for att hon hade ratt till halften. Hela paketet hade gatt i arv flera, flera generationer.
Dum karl som var otrogen, annu dummare som inte skyddade sitt 100 ar gamla arv. Stackars kidsen som gar miste om det. Och, dum tjej tycker jag.
Sorry att jag snodde traden...
Ja, alltsa pengar arver dom sakert. Men dom gar ju miste om garden som tillhort familjen hur lange som helst. Pappa vaxte upp dar, farfar osv osv osv.
Kan val inte klandra henne for mycket, men tyckte absolut det var osjysst. Men han var ju ratt korkad, man vet aldrig hur det kan ga...
Aktenskapsforord har du alldeles ratt i! OM jag nu vinner 100 miljoner eller nat.
Na, nu lamnar jag tillbax traden! Tack for hjalpen.
Red Scarlet skrev 2009-08-25 18:10:46 följande: