Inlägg från: sockersmulan |Visa alla inlägg
  • sockersmulan

Överpriser på bröllopssaker!

Tycker brudbuketten är finare än den andra, men inte 521kr finare! SÅ stor skillnad är det verkligen inte mellan dem. Vilken idiot till florist!

MiaMariaR skrev 2009-08-26 13:36:32 följande:
    Jag tänkte länge att det är självklart att det inte är överpriser på bröllopssakerna, det är bara en myt, men sen gick jag till floristen och ville ha en bukett. Hon hade en färdig som hon skulle ha 179kr för jag ville ha en liknande fast några dagar senare. Men om det är brudbukett så kostar det från 650kr sa hon, och det kan bli dyrare. Så jag frågade om hon kunde göra något för max 700kr och priset blev såklart 700kr, hon ville inte specificera delkostnaderna när jag frågade efter det. de två buketterna finns i mitt galleri och jag kan faktiskt inte riktigt se varför den ena kostade 521 kr mer. Kan ni?www.brollopstorget.se/hem/miamariar/galleri.p...
  • sockersmulan

Fortf orimligt stor skillnad, tycker jag! Min kompis som ska gifta sig snart har sagt till sin frisör att hon ska vara tärna på ett bröllop, och kommer därför spara åtskilliga hundralappar på sin uppsättning. Helt sjukt att man måste göra så för att inte bli halvt ruinerad!

ElinDaniel skrev 2009-08-26 13:41:29 följande:
    Jag ska inte ljuga mer än nödvändigt... Jag skrev faktiskt fel på baluppsättningen. Det skulle stå 900 kr... Men men...
  • sockersmulan

Näe, ska nog köpa den i Sölvesborg/Kristianstad..men du får gärna informera mig om vem det var ändå!

MiaMariaR skrev 2009-08-26 13:50:22 följande:
    Ja lite finare tycker jag också attbrudbuketten blev, men precis som du skrev, inte 521kr finare =)Gaah, jag kan informera dig om vem det var, men du ska väl inte köpa buketten i Lund..
  • sockersmulan

Absolut, I will!

Tristan79 skrev 2009-08-27 18:32:00 följande:
    Om du hittar en bra florist får du gärna informera mig! Vi bor i Ronneby och ska troligen gifta oss i Kristianstad i september nästa år.
Svar på tråden Överpriser på bröllopssaker!