Tycker ni att detta är för dyrt? Möhippa!
Det var ju synd att det var flera som inte ens velat vara med och planera hippan som då sen meddelade att den var för dyr!
Alla tycker ju olika om sånahär saker, som redan konstaterats. Så det kan man inget åt. Det som i dethär fallet dock var ganska dumt är ju att kostnaderna kanske kunde ha hållits nere, ifall folk bara tagit lite del i planeringen.
Det hade ju räckt med att skicka ett sms och säga "jag kan vara med och hjälpa till si och så mycket och kan max lägga ut XX kr"
Nu vet jag ju förstås inte hur er planering gått till, ifall ni förväntat er att folk skulle ta kontakt själva och de inte fjort det eller ifall ni kontaktat dom och de inte svarat.
Men om det varit frågan om mig, så hade jag iaf blivit lite stött/sur ifall ingen ber om vare sig min hjälp eller åsikt i frågan om möhippan och sen bara meddelat att jag måste punga ut 500 kr. För man kan inte ta för givet att alla att det är planer på gång, eller vem man ska kontakta isf, eller om man ens är bjuden ifall de som planerar inte hör av sig själva.
Är det tvärtemot så att du/ni kontaktat dom, meddelat att planer är på g och att man får komma med förslag osv. ja... då tycker jag lite att folk får skylla sig själva ifall det blev dyrt.
Man har ju då haft all möjlighet att kunna hjälpa till med planeringen och komma med förslag som varit billigare. Då är det bara att komma med och betala det som begärts, eller så stannar man hemma.
Min egen åsikt är att 500 kr känns rätt dyrt. Hade det varit inkl. mat hade det varit riktigt OK pris. jag tycker ju att det finns så många roliga aktiviteter man kan göra, som är i princip gratis, så då känns det dumt att först behöva betala flera hundra kr för möhippan och sedan flera hundra kr till för present (och ev. svensexa) också! Alla har inte så mycket pengar.