• sofia10

Tycker ni att detta är för dyrt? Möhippa!

Vi är några stycken som planerar en möhippa som skall vara om 2 veckor!
    När vi skickar ut infon till alla som skall vara med, så tycker en dela tt det är för DYRT!!!!
    Vi skall betala 500 kr/person sen tillkommer mat och dricka för kvällen!

Är det verkligen för dyrt?

• Svar på tråden Tycker ni att detta är för dyrt? Möhippa!
  • endag

Tycker jag låter rimligt! :)

• Bridemma

Det är nog ett rätt billigt alternativ, de flesta möhippor jag varit har kostnaden legat mellan 800-1300 kr utan mat...

Det är svårt att kunna hitta mycket billigare tror jag, eller så har jag väldigt dålig fantasi...för allt jag kommer på som man skulle kunna göra kostar pengar.

• MV85

Beror på vad för ekonomi man har, men räknar man med att det kanske tillkommer resor och annat spännande oxå så landar man lätt på 12-1500 för den dagen/kvällen... inte alla som har sånna pengar att lägga på en möhippa när man snart ska på bröllop med allt vad utgifter det innebär.

• AnnBo

Tycker med det låter rimligt!

• Jörgens fru

Låter mycket. Alla har inte samma förutsättningar.

• Imma

Det beror så mycket på vad man har för pengar att lägga på "skoj"-posten varje månad. Jag tycker att det verkar vara en rimlig peng, men hur ser de andra tjejernas ekonomier ut? Jag förstår att de tycker att det är trist att behöva tacka nej till en hippa för att de inte har råd att gå.

• Arla79

Personligen tycker jag det är för dyrt. Det kommer säkert att bli 700 kr/pp i slutändan men det beror ju på vad ni ska göra också.

• Kickis

Tycker inte det är för dyrt. Men självklart ska man acceptera att andra kanske tycker det.

• Ore

Inte jättedyrt, men har ni planerat hela möhippan utan att kolla vad folk är beredda att lägga i pengar?

• didis

Ärligt talat tycker jag det låter dyrt. Och då är jag ändå ingen fattig student direkt.

Mat o dricka på hysad restaurang blir ytterligare 5-800 kr/person och så taxi hem...

Men vet man om att alla i sällskapet tjänar bra och inte håller på att bygga om huset är det väl ok. Är någon småbarnsmamma så motsvara kvällen mer än 1 månads barnbidrag...

Svar på tråden Tycker ni att detta är för dyrt? Möhippa!