• sofia10

Tycker ni att detta är för dyrt? Möhippa!

Vi är några stycken som planerar en möhippa som skall vara om 2 veckor!
    När vi skickar ut infon till alla som skall vara med, så tycker en dela tt det är för DYRT!!!!
    Vi skall betala 500 kr/person sen tillkommer mat och dricka för kvällen!

Är det verkligen för dyrt?

• Svar på tråden Tycker ni att detta är för dyrt? Möhippa!
  • ElinDaniel

Håller med sofia10... Jag har varit med och planerat möhippa då vi tjejer skulle lägga ut ca. 100kr/ per person. Det blev ingen, då all planering var klar ändå... Varför vet ingen... Men grunden är ett intresse för att det ska bli en rolig dag! Speciellt att bruden inte ska behöva betala, utom att det ska vara en kul grej, främst för henne. Men även att det ska vara en kul grej tillsammans.

Jag har stooor förståelse för de som inte har råd! Jag skulle inte ha råd att själv lägga ut de pengarna just nu... Men har man planerat länge och lagt fram priset i förväg. Samt tagit budgettips i beräknande, så borde det ju bara vara att köra!
    :)

Finns många gratisgrejer man kan göra. Men det beror ju på vad bruden är intresserad av! :)

• Holmbride

jag skulle då INTE vilja att någon la sådär mycket för att jag ska få en möhippa..

min möhippa jag fantisterar om är att mina vänner samlas och lagar god mat.. typ 3rätters.. sen myser vi ihop oss i soffan med snacks och en massa romantiska filmer... ;)

men ja 500:- tycker jag är för mycket!..

• Hjartafró
    sofia10 skrev 2009-08-26 15:17:37 följande:
    Vi är några stycken som planerar en möhippa som skall vara om 2 veckor!När vi skickar ut infon till alla som skall vara med, så tycker en dela tt det är för DYRT!!!!Vi skall betala 500 kr/person sen tillkommer mat och dricka för kvällen!Är det verkligen för dyrt?
    Jag tycker 500 kr rätt lagom. Men visst, om man pluggar kan jag förstå att man tycker det är mycket pengar för en möhippa.
  • JustMeAndMyLove

Tänkte just säga det, är man fattig student är det mycket, även om jag själv tycker det låter lagom så skulle jag aldrig ha råd :/ Men man kankse kan diskutera sig fram, vad gör det om några lägger en hundring mer och andra en hundring mindre? :)

Hjartafró skrev 2009-08-26 16:20:21 följande:
    Jag tycker 500 kr rätt lagom. Men visst, om man pluggar kan jag förstå att man tycker det är mycket pengar för en möhippa.
  • Flodis Hjärtat

Tycker det låter billigt. Tycker att de flesta jag varit på slutat på 1400-1500 kr ungefär. Är det ingen nära så är det kalrt mycket men alla har olika förutsättnignar så klart.

• Flodis Hjärtat

Men jag har också tackat nej då det varit ngn som inte varit så nära och kostnaderna dragit iväg.

Svårt det där.

• Fenixx

500kr är maxgränsen för mig.
    jag tycker det viktiga är att man ser till att så många som möjligt har råd att vara med!
    går att göra jättetrevliga möhippor som inte behöver kosta för mycket heller.

när man hör om möhipppor/svensexor som kostar 1000kr så blir jag helt mållös.

• Nicossambo

Jag tycker att 500kr är lagom, har ordnat möhippa och det tar tid och saker kostar även om man gör saker själv. Man ska betala sin egen del + den del av bruden.

• Blivandefrueriksson

Sist jag var på "svenhippa" både för bruden och maken så betalade jag 200 kr för båda. Då var det inkl mat och aktiviteten. Men sen tillkom min entreé biljett till evengemanget på 230 kr så sammanlagt 430 och jag tycket det var lite saftigt, smålänning som man är.

Svar på tråden Tycker ni att detta är för dyrt? Möhippa!