• KatjaB

Hur betalar ni för ert bröllop?

Vi är ju då vuxna så vi får snällt bekosta allt själva.
    Portioner ut större poster under året och sparar 3000 i månaden, så vi kommer ha 35000 kr att lägga på bröllopet, och då har vi räknat bort det som vi handlar innan. Nu vet man ju aldrig om något oförutsätt händer, men vi ska väl lyckas få till en bröllopsresa också så att vi får lite lyx för oss själva också

• KatjaB

portionerar skulle det stå.. jisses vad jag lyckas stava fel idag..*trött*

• KatjaB

Mamsellen på smällen skrev 2009-10-30 19:01:00 följande:

Betalar allt själva. Sparar varje månad plus att vi har kvar endel från skatteåterbäringen. Budget på ca 50000.
    just ja, vi brukar ju alltid få tillbaka på skatten också.. det hade jag inte ens tänkt på Passar ju bra lagom till bröllopet
  • KatjaB

oj, får man fråga vad det är ni ska bjuda på?

varelse skrev 2009-10-31 18:36:53 följande:
    Vi kommer att spara själva, men gifter oss inte förrän om drygt två år. Först måste vi försöka få en lite mer precis budget, vilket kräver att vi bestämmer en preliminär gästlista. För vår del är maten det som kommer bli absolut dyrast. Med mat och allt annat inräknat finns det risk att det kommer gå loss på runt 80'000kr, varav ca hälften av det är till mat... Vi får se hur det går med sparandet dock. Jag studerar fortfarande, tar min examen till sommaren 2010 och vet sedan inte om jag får jobb eller inte och min m2b börjar plugga i januari om han kommer in på sin utbildning och den är på ett drygt år.
Svar på tråden Hur betalar ni för ert bröllop?