• mazda6

Hur betalar ni för ert bröllop?

Hur finansierar ni ert bröllop? ni kan ju vara anonyma om ni vill
    Sparat, arv, lån, föräldrar betalar, eller andra alternativ?

Själv så sparar vi, men det går trögt! Kanske kommer få nån liten hjälp från min m2b:s föräldrar. Men det är nog all hjälp vi i så fall får.

Önskar man kunde vinna på lotto lite lägligt till bröllopet

• Svar på tråden Hur betalar ni för ert bröllop?
  • wiicky

Vi kommer spara. Jag vägrar ta lån. Förmodligen kommer vi att önska oss lite ex. makeup etc i julklapp och fördelsedagspresent och eftersom min mor kommer hjälpa till med tårta och lite annat känner jag på mig att hon kommer låta mig smita från de kostanderna, men vi kommer inte få någon direkt pengadonation. (Vad jag vet)

• macklo

Här är det också sparande som gäller. Och det går sakta framåt...

• Galotti

Spara lite, sen köra en liten budget version av bröllopsfest (ca 25 pers) och få en del betalat av föräldrar - så behöver man ingen lån
    Hade vi inte haft hjälp från min m2bs föräldrar, skulle vi ha klarat det ändå på våra egna sparpengar som inte ens sparats med tanke på nåt bröllop

• Fenixx

vi sparar ihop. därför vi började planera så tidigt som förra året.

• Nove

Vi sparar också själva, vet inte om möjligheten till bidrag från föräldrar funnits då vi är hemliga tills inbjudningskorten kommit ut.
    Dock kommer vi ha ett mycket enkelt bröllop hemma med de närmaste, fast jag vill ändå inte snåla på det som är, och vill ju såklart ha en riktigt fin ring och en bröllops resa så det drar iväg ändå.
    Vi har avsatt pengar på ett sparkonto som dras automatiskt varje månad direkt när våra löner kommit in så vi hinner aldrig riktigt sakna pengarna.

• 20080719

Mina föräldrar betalade för gästerna på deras sida, jag och min make betalade för hans gäster :) Vi sparade pengar så gott vi kunde :)

• Tojk

Sparande och löpande med lönepengar. Tar inga lån eller dylikt.
    Vi är även så konstiga att vi sagt nej till hjälp iform av att familjen ska betala saker. Vi valde att gifta oss och därmed är det vår kostnad. Inget ont i att ta emot bidrag! Bara vårt väldigt udda val

• älskarlivet

Vi betalade allt löpande, skulle aldrig få för oss att ta lån.
    Sen betalade mina föräldrar 1000 kr på min klänning och mina svärföräldrar betalade fotograf och bil.

• Millanita

Vi sparar och har redan en grund till bröllopet sen innan pga husförsäljning m.m Vi lägger undan pengar varje månad från lönen. Vill inte ta emot massa gåvor gällande betalning för bröllopet. Vill betala vårat bröllop själva! Sen kommer vi däremot enbart önska oss pengar i julklapp

• duochjag09

Nä lån för en dag? Skulle inte falla mig in. Vi betalat med egna pengar mer specifikt skattepengarna går till bröllopet. Sen har vi (inget som vi räknade med) fått bidrag från båda våra föräldrar. Tycker man ska tänka på bröllopet som om man ska köpa en sak; har man inte råd så får man spara tills man har råd.

Svar på tråden Hur betalar ni för ert bröllop?