• mazda6

Hur betalar ni för ert bröllop?

Hur finansierar ni ert bröllop? ni kan ju vara anonyma om ni vill
    Sparat, arv, lån, föräldrar betalar, eller andra alternativ?

Själv så sparar vi, men det går trögt! Kanske kommer få nån liten hjälp från min m2b:s föräldrar. Men det är nog all hjälp vi i så fall får.

Önskar man kunde vinna på lotto lite lägligt till bröllopet

• Svar på tråden Hur betalar ni för ert bröllop?
  • pandis81

vi kommer att betala själva men önska oss bidrag till bröllopsresa i present, då vi har ett etablerat hem sen många år tillbaka så tycker vi att resa är bättre.

• CicciA

Vi betalar själva. Vi har valt budgetvarianten. Det går bra om man är ute i god tid. vi tog bröllopsresan innan bröllopet och sydde upp klänning (250 kronor)+frack (1000kronor) på Bali. Ringarna köpte vi för 300 kronor styck i Chile. visst var resan dyr men vi har sparat massor till bröllopet! Tack kort m.m. tryckte i Bangkok för ca 120 kronor. Dessutom kommer vi att vara bruna och fina till bröllopet...

• anno08

vi betalar oxå det mest själva, 75000kr kommer allt från inbjudningskort till tackkort att kosta.

får väl ca 5000kr per förälder o resten har vi sparat ihop.. vi önskar oxå pengar tilll en bröllopsresa!

• grönklänningmedsvartspets

vi har ju två tillställnigar att betala eftersom vi ska ha det stora bröllopet i usa som blir en sådär 30 gäster kanske så absolut ignet jättestort och vräkigt.. men sen när vi kommer hem får man ju se om man faktiskt måste gifta sig igen här hemma eller om skatteverket godtar vigseln i usa. hur som helst ska vi fira att vi officiellt blivit gifta i sverige med och då ha en liten fest för de som av olika anledningar(pengar, hälsa) inte kunnat komma till vigseln i usa.

Pappsen är snäll och betalar kalaset här hemma. Vi får säkert lite hjälp från blivande mannens familj borta i amerikat men inget som vi har pratat om speciellt.

• MammaMiaa

Våra föräldrar bidrog till en hel del men de mesta betala vi nog själv. Men vi började handla tidigt till bröllopet. Sen kanske man inte kan välja de allra lyxigaste i allt. Man måste prioritera vad man vill lägga pengarna på.

• twoheart

Vi har sparat nån tusenlapp varje månad under ett års tid (bröllopet närmar sig nu!) och har fått en liten summa av mina föräldrar.

Sen har vi önskat oss mycket hjälp till bröllopet istället för presenter, så vi får fotografering, bröllopstårta, transport från kyrka till festlokal, min klänning, mitt frisörbesök osv. Det är ett bra alternativ att göra så om man vill spara några slantar, och jag tycker själv det är jätteroligt när släkt och vänner har sagt "vi vill hjälpa till med bröllopet, vad vill ni ha?". Jättehärligt!!

• AnnBo

Vårt gick på runt 100 000 (kanske + men det vill vi inte veta nå´t om ) och vi fick 20000 av mina och 20 av min mans föräldar och sen payade vi resten själva.
    Vi (läs min man ) hade rätt mkt pengar på kontot och tjänar rätt bra så vi sparade inget utan använde pengar allteftersom de behövdes!

• anebettan

Vi finansierar det med skatteåterbäringen samt att gästerna betalar en kuvert avgift istället för bröllops present. Gör det mesta möjliga själv för att hålla nera de kostnader som går.

• Pingstdagen2010

Vi sparar 5000 kr varje månad. Våra föräldrar bidrar med sammanlagt 70000 kr.

• Skogsälvan

Får lite hjälp av våra föräldrar med bidrag till festen i tidig bröllopspresent, blir väl 8´-9.000:- sammanlagt.
    Resten är pengar vi har själva dragit ihop. Har sparat lite, sålt lite saker, fått tillbaka på skatten och så.

Svar på tråden Hur betalar ni för ert bröllop?