• mazda6

Hur betalar ni för ert bröllop?

Hur finansierar ni ert bröllop? ni kan ju vara anonyma om ni vill
    Sparat, arv, lån, föräldrar betalar, eller andra alternativ?

Själv så sparar vi, men det går trögt! Kanske kommer få nån liten hjälp från min m2b:s föräldrar. Men det är nog all hjälp vi i så fall får.

Önskar man kunde vinna på lotto lite lägligt till bröllopet

• Svar på tråden Hur betalar ni för ert bröllop?
  • JustMeAndMyLove

Nä efter en titt på månadens räkningshög har jag ändrat mig. Jag tänker råna en bank och ge hälften till välgörenhet och lägga resten på ett gör-härligt bröllop och sen flytta till Bahamas och leva lyckliga i alla våra dagar.

Nu ska jag bara få M att gå med på det :/

• Superstarfia

vi tar pengar från vinsten när vi sålde lägenheten å köpte ett billigare hus.. :)

• Tojk
    JustMeAndMyLove skrev 2009-08-27 22:03:49 följande:
    Nä efter en titt på månadens räkningshög har jag ändrat mig. Jag tänker råna en bank och ge hälften till välgörenhet och lägga resten på ett gör-härligt bröllop och sen flytta till Bahamas och leva lyckliga i alla våra dagar.Nu ska jag bara få M att gå med på det :/
  • kikki kikki

Vi betalar allt själva och tar av våra vanliga pengar.
    Vi behöver inte tänka så mycket på vad saker och ting kostar för vi har pengar.
    Vi vill gärna har saker eller presentkort i olika affärer så att vi har riktiga minnen från var person.
    Resa kan vi göra när vi vill iaf.

• Millanita

Här kan man jue inte vara annomym Ha ha ha

• kullaberg

Jag har fått ett arv från en inte allt för nära släkting vilket möjliggör ett bröllop för oss nu. Förutom det får vi lite hjälp av mina föräldrar. M2b föräldrar har inte sagt något om bidrag och vi tänker inte heller fråga, vill de erbjuda sig får dom, annars klarar vi oss nog ändå. Vi har inte jättegott om pengar just nu då vi befinner oss i en lite udda livssituation, men tack vare arvet kan vi ändå få vårt bröllop. Vi har stött på en del som undrat varför vi inte använder de pengarna till att "leva för" nu istället, men vi anser att gifter vi oss inte nu för dessa pengar så kan det dröja hur länge som helst innan vi lyckats spara ihop det vi behöver. Och vi är hur nöjda som helst med det valet. Det gör dock att vi får leva lite snålare för tillfället, men det är det helt klart värt!

• Lina o Peter

Vi sparar så mycket vi kan varje månad nu, och har kvar en del pengar från skatteåterbäringen.

Vi betalar allt själva, och kommer ha ett kyrkligt, lite mindre bröllop med släkt och vänner, ca 60-70 pers. (stoooor släkt.)

Men min mamma har sagt att hon vill betala min klänning, kommer köpa en sk. kinaklänning på ca 2-3000 kr, sen har vi som tur är mycket kontakter på t.ex florist, fotograf, nagelteknolog och frisör, så där får vi lite "rabatt". Ringarna går totalt på 5300 kr från titanringar.se

Vi kommer hyra kläder till m2b och fixa mat och sånt själva. Dricka från Tyskland och bar till självkostnadspris. Även inbjudningskort, vigselprogram och festhäften gör vi själva. Pynt och dekorationer likaså, och köper ljus och sånt billigt på t.ex ikea.

Budgeten är beräknad på ca 35000 kr, och vi kommer önska oss bidrag till resa i present.

• Skogsälvan
    JustMeAndMyLove skrev 2009-08-27 22:03:49 följande:
    Nä efter en titt på månadens räkningshög har jag ändrat mig. Jag tänker råna en bank och ge hälften till välgörenhet och lägga resten på ett gör-härligt bröllop och sen flytta till Bahamas och leva lyckliga i alla våra dagar.Nu ska jag bara få M att gå med på det :/
  • JustMeAndMyLove

BTs rånarbrudar ;) Alla iklädda bröllopsklänning och slöja över ansiktet för att dölja identiteterna! Så kan vi alla ha råd med vräkiga bröllop ;)

(Tänk vilka briljanta idéer man får av att sitta uppe halva nätterna och plugga lastbilens bromssystem :D)

Tojk skrev 2009-08-28 08:15:48 följande:
  • dreamlife

Vi tänker betala allt själv.. och jag tror inte att det är att tänka på att någon av våra föräldrar kommer att bidra.
    Så det är spara som gäller för vår del, sen tycker vi båda att det är lite kul att komma så billigt undan som möjligt, men ändå få det vi vill ha...
    Vi får väl se hur det går, tanken och faktum att vi ska gifta oss :) är ju inte mer än vecka gammalt.

Svar på tråden Hur betalar ni för ert bröllop?