• mazda6

Hur betalar ni för ert bröllop?

Hur finansierar ni ert bröllop? ni kan ju vara anonyma om ni vill
    Sparat, arv, lån, föräldrar betalar, eller andra alternativ?

Själv så sparar vi, men det går trögt! Kanske kommer få nån liten hjälp från min m2b:s föräldrar. Men det är nog all hjälp vi i så fall får.

Önskar man kunde vinna på lotto lite lägligt till bröllopet

• Svar på tråden Hur betalar ni för ert bröllop?
  • Nicossambo

Vi sparar varje månad. Min mamma och mormor får vi lite pengar ifrån. Pappa betalar mina kläder samt hår och smink. Min sambos föäldrar bidrar med en lite större summa och så kommer vi att låne en liten summa på vårt billån för att täcka resten detta är beroende på hur mycket vi själva kan spara ihop.

• iregnet2010

får ca en tredjedel från våra föräldrar ,har sparat en del redan och ringarna köpte m2b redan till förlovningen. Hoppas även på en fet bonus iår som ska täcka resten...(tyvärr tar ju staten det mesta av den men oh well..man borde få göra bröllops-avdrag på skatten tycker jag. haha) resten får vi spara ihop under våren =nudlar ivår men fab bröllop i sommar.

Allt drar ju bara iväg med alla kostnader så det är klart att lite orolig är man ju vart det hela ska barka..

• KatjaB

Vi är ju då vuxna så vi får snällt bekosta allt själva.
    Portioner ut större poster under året och sparar 3000 i månaden, så vi kommer ha 35000 kr att lägga på bröllopet, och då har vi räknat bort det som vi handlar innan. Nu vet man ju aldrig om något oförutsätt händer, men vi ska väl lyckas få till en bröllopsresa också så att vi får lite lyx för oss själva också

• KatjaB

portionerar skulle det stå.. jisses vad jag lyckas stava fel idag..*trött*

• Zephiennia

Jag har än så länge ingen aning, men jag misstänker att vi kommer att betala hela kalaset själva om M2B inte helt plötsligt vinner pengar på trisslotterna han envisas med att köpa varje månad...
    Tvivlar på att våra föräldrar kommer skjuta till några pengar, men jag skulle bli väldigt glad om de ville det.

• Mamsellen på smällen

Betalar allt själva.
    Sparar varje månad plus att vi har kvar endel från skatteåterbäringen.
    Budget på ca 50000.

• ario

Föräldrarna betalade hela

gick på 200,000

• KatjaB

Mamsellen på smällen skrev 2009-10-30 19:01:00 följande:

Betalar allt själva. Sparar varje månad plus att vi har kvar endel från skatteåterbäringen. Budget på ca 50000.
    just ja, vi brukar ju alltid få tillbaka på skatten också.. det hade jag inte ens tänkt på Passar ju bra lagom till bröllopet
  • Allez

Jag tror att vårt bröllop kommer gå på ungefär 30.000 och de pengarna har vi sparat ihop under året från förlovning till vigsel.

Föräldrarna hade kunnat bidra till stora delar av kostnaderna om vi frågat. Men vi snålar gärna ett år för att kunna spara till något vackert som vi verkligen önskar oss. Det känns speciellt. Vill de sedan ge oss pengar kan de starta ett nytt sparkonto åt oss i bröllopspresent.

Nu väljer vi ju att ha ett litet bröllop och verkligen lägga pengarna på det viktigaste. Dessutom råkar vi båda tycka att den allra bästa bröllopsresan går till en stuga mitt ute i skogen, ett i stort sett gratis alternativ. Hade vi önskat oss något större och dyrare hade det kanske varit intressantare att ta emot bidrag.

Svar på tråden Hur betalar ni för ert bröllop?