• Mamli

här sitter jag och tvekar..

dags att betala in till prv för att byta namn....men sitter bara och funderar istället för att klicka på fortsätt...

Malin Brügg
    Viktor Brügg

Malin Sloberg
    Viktor Sloberg

Malin Bergman
    Viktor Bergman

GAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH

• Svar på tråden här sitter jag och tvekar..
  • Mamli

ja, brügg stavar alla brygg eller brugg, sloberg blir lätt floberg.

hans föräldrar blir tokiga om vi byter, jag är redan en sån ond människa så detta blir ju pricken över i:et

jag hette bergman förr, tog min mammas brügg för några år sen när hon gifte om sig.

vi tänkte ta namnet Berg...men nu tvekar jag

• Mamli

måste berstämma oss idag och betala in så allt hinner gå igenom...
    skit också!

• Mamli

Berg känns så kort..

Malin Berg
    Viktor Berg

alla tycker jag ska ta hans namn...de gör de ännu jobbigare för jag vill ta hans namn. men inte de namnet! förknippar de med dåligt och tycker de är hemskt

• Mamli

om vi tar hans efternamn, kan vi ta mitt efternamn som mellan namn då?

vart skickar man in de?

tänk om vi skiljer oss, klart jag inte räknar med de men tänk om..så får inte mina barn heta mitt namn

• Mamli

berg är ju en del av oss båda.

elelr om vi tar brügg som mellannamn och sloberg som efternamn. men njaaaa....

inget känns bra...innan vi planera de på riktigt tyckte jag berg var toppen...men nu känner jag bara för de jag har. de passar både mig och sonen..men jag vill ju heta samma som min man

• Mamli

ja brügg kommer från min styvpappa.

sambon tänker ju på sin farfar när de gäller hans namn..men jag tänker bara på hans föräldrar :-/

fan va svårt, måste bestäma oss innan jag ska till jobbet om 2timmar

• Mamli

vi bestämde oss

Sambon behåller sitt namn som mellan namn.
    och vi tar Berg, så jag får tillbaka en del av min pappa igen då han inte finns med i mitt liv.

Är de någon som vet hur jag ska göra för att ändra sonens namn när jag har bytt.

Har även ett förnamn jag skulle vilja ta bort som jag la till efter en händelse för flera år sen.

• Mamli

betalar för att de är min farmors namn som ogift

Svar på tråden här sitter jag och tvekar..