Varfor blir hans foraldrar tokiga for det?? Blir sa forb... pa folk som lagger sig i andras. Har last har forut om foraldrar som grater for att svardottern inte vill ta mannens namn! Feministen i mig gar i taket...
Jag tycker Berg later kort och tufft pa nat satt, maktigt. Bergman later vanligt, men anda fint. Tycker Brügg ar snyggast, absolut. Oroa dig inte for stavningen.
Syrran har 2 kids som inte har hennes namn, dom har sin pappas och nu har dom separerat. Inget nagon tanker pa, varken syrran, barnen eller vara foraldrar. Samhorigheten sitter inte i namnet! Tycker tvartom att det ar gulligt att syrran lagt till barnens namn pa dorren fast det egentligen inte behovs.
Apropa barnens pappa (OT...): Han har x antal halfsyskon som heter efter sin pappa. Sen har hans x antal helsyskon som heter som... halvsyskonens pappa!! Mamman ville namligen att alla barnen skulle heta samma. Galet... Innan han och syrran fick forsta barnet sa bytte han saklart, av den enkla anledningen att hans barn inte skulle heta som en gubbe hon aldrig traffat.
Men det var ingen big deal vad barnen skulle heta, helt enkelt sa att syrran tycker vart efternamn ar fullt...
Och den enda anledningen till att min man lagger till mitt svenska namn ar for jobbsokandes skull. Han kommer bara anvanda endast mitt pa cv, men annars bara hans. Saklart.
Oj vad jag skriver mycket. Sorry...
Mamli skrev 2009-08-27 11:23:39 följande:
ja, brügg stavar alla brygg eller brugg, sloberg blir lätt floberg.hans föräldrar blir tokiga om vi byter, jag är redan en sån ond människa så detta blir ju pricken över i:et jag hette bergman förr, tog min mammas brügg för några år sen när hon gifte om
sig.vi tänkte ta namnet Berg...men nu tvekar jag