• Mamli

här sitter jag och tvekar..

dags att betala in till prv för att byta namn....men sitter bara och funderar istället för att klicka på fortsätt...

Malin Brügg
    Viktor Brügg

Malin Sloberg
    Viktor Sloberg

Malin Bergman
    Viktor Bergman

GAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH

• Svar på tråden här sitter jag och tvekar..
  • kikki kikki

Brügg eller Sloberg tycker jag

• suamaca

Jag hade valt Bergman av den enkla anledningen att du lär slippa stava det för folk i tid och otid, vilket det kan finnas en risk för med de andra - även om de är fina såklart

• Mamli

ja, brügg stavar alla brygg eller brugg, sloberg blir lätt floberg.

hans föräldrar blir tokiga om vi byter, jag är redan en sån ond människa så detta blir ju pricken över i:et

jag hette bergman förr, tog min mammas brügg för några år sen när hon gifte om sig.

vi tänkte ta namnet Berg...men nu tvekar jag

• evst

Hmm. Sloberg låter påhittat tycker jag, Brügg, eller Bergman, absolut.

• Mamli

måste berstämma oss idag och betala in så allt hinner gå igenom...
    skit också!

• Mamli

Berg känns så kort..

Malin Berg
    Viktor Berg

alla tycker jag ska ta hans namn...de gör de ännu jobbigare för jag vill ta hans namn. men inte de namnet! förknippar de med dåligt och tycker de är hemskt

• Mamli

om vi tar hans efternamn, kan vi ta mitt efternamn som mellan namn då?

vart skickar man in de?

tänk om vi skiljer oss, klart jag inte räknar med de men tänk om..så får inte mina barn heta mitt namn

• 090208

Varfor blir hans foraldrar tokiga for det?? Blir sa forb... pa folk som lagger sig i andras. Har last har forut om foraldrar som grater for att svardottern inte vill ta mannens namn! Feministen i mig gar i taket...

Jag tycker Berg later kort och tufft pa nat satt, maktigt. Bergman later vanligt, men anda fint. Tycker Brügg ar snyggast, absolut. Oroa dig inte for stavningen.

Syrran har 2 kids som inte har hennes namn, dom har sin pappas och nu har dom separerat. Inget nagon tanker pa, varken syrran, barnen eller vara foraldrar. Samhorigheten sitter inte i namnet! Tycker tvartom att det ar gulligt att syrran lagt till barnens namn pa dorren fast det egentligen inte behovs.

Apropa barnens pappa (OT...): Han har x antal halfsyskon som heter efter sin pappa. Sen har hans x antal helsyskon som heter som... halvsyskonens pappa!! Mamman ville namligen att alla barnen skulle heta samma. Galet... Innan han och syrran fick forsta barnet sa bytte han saklart, av den enkla anledningen att hans barn inte skulle heta som en gubbe hon aldrig traffat.
    Men det var ingen big deal vad barnen skulle heta, helt enkelt sa att syrran tycker vart efternamn ar fullt...

Och den enda anledningen till att min man lagger till mitt svenska namn ar for jobbsokandes skull. Han kommer bara anvanda endast mitt pa cv, men annars bara hans. Saklart.

Oj vad jag skriver mycket. Sorry...

Mamli skrev 2009-08-27 11:23:39 följande:
    ja, brügg stavar alla brygg eller brugg, sloberg blir lätt floberg.hans föräldrar blir tokiga om vi byter, jag är redan en sån ond människa så detta blir ju pricken över i:et jag hette bergman förr, tog min mammas brügg för några år sen när hon gifte om sig.vi tänkte ta namnet Berg...men nu tvekar jag
  • Imma

Bara du kan ta ditt gamla namn som mellannamn, inte han.

Hur menar du med om ni skiljer er (vilket det känns konstigt att planera för innan ni ens har hunnit gifta er)? Det kommer ju att bli samma problematik oavsett, antingen för dig eller för din man om ni väljer ett av era namn. Jag menar, om ni skulle skilja er och ni har tagit ditt namn kommer ju din man inte få heta samma sak som sina barn.

Jag tycker att alla era namnvarianter är bra alternativ. Berg tycker jag personligen är fint och jag tycker inte att det blir för kort ihop med era förnamn.

Mamli skrev 2009-08-27 11:48:29 följande:
    om vi tar hans efternamn, kan vi ta mitt efternamn som mellan namn då?vart skickar man in de?tänk om vi skiljer oss, klart jag inte räknar med de men tänk om..så får inte mina barn heta mitt namn
  • 090208

Sa du ar fodd Bergman, men heter Brügg efter din plastpappa? Heter din man alltsa Floberg? Fullt to be honest.. (sag inte det till svarisarna...).

Na, da hejar jag pa Berg. Inte sa vanligt val?

Svar på tråden här sitter jag och tvekar..