• Mamli

här sitter jag och tvekar..

dags att betala in till prv för att byta namn....men sitter bara och funderar istället för att klicka på fortsätt...

Malin Brügg
    Viktor Brügg

Malin Sloberg
    Viktor Sloberg

Malin Bergman
    Viktor Bergman

GAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH

• Svar på tråden här sitter jag och tvekar..
  • 090208

Naa, Sloberg var det ju!! Annu fulare...

• Ne11ie

Man kan ta båda efternamnen, ett blir då mellannamn.

Vi gjorde så att vi tog mitt gamla efternamn som mellannamn, så vi har bådas efternamn kan man säga :)

dessvärre så tar det lite extra tid i pappersarbete men om du är osäker eller känner att du vill ha bådas så finns det i vilket fall som helst alternativ :)

• elnnon

Vi tänkte göra på det demokratiska sättet och slå ihop delar av våra efternamn till ett helt nytt. Det är också en ide!

• Vid havet

Tycker Berg är fint och det funkar med era förnamn - så länge ni kan ta det alltså.

Ang. en ev. skilsmässa så är ju ingen tvingad att byta tillbaka då utan man kan ju fortsätta heta det man hette som gift oavsett vems namn man har valt. Och det har ju då blivit ditt namn eller hur?

• Mamli

berg är ju en del av oss båda.

elelr om vi tar brügg som mellannamn och sloberg som efternamn. men njaaaa....

inget känns bra...innan vi planera de på riktigt tyckte jag berg var toppen...men nu känner jag bara för de jag har. de passar både mig och sonen..men jag vill ju heta samma som min man

• Mamli

ja brügg kommer från min styvpappa.

sambon tänker ju på sin farfar när de gäller hans namn..men jag tänker bara på hans föräldrar :-/

fan va svårt, måste bestäma oss innan jag ska till jobbet om 2timmar

• Tooticki

Får jag fråga, varför ska du betala för namnbytet? Antingen så heter eller har ni eller någon av era föräldrar hetat namnen eller hur? Då är det gratis!

• Vid havet

Exakt...

Tooticki skrev 2009-08-27 13:35:23 följande:
    Får jag fråga, varför ska du betala för namnbytet? Antingen så heter eller har ni eller någon av era föräldrar hetat namnen eller hur? Då är det gratis!
  • Mamli

vi bestämde oss

Sambon behåller sitt namn som mellan namn.
    och vi tar Berg, så jag får tillbaka en del av min pappa igen då han inte finns med i mitt liv.

Är de någon som vet hur jag ska göra för att ändra sonens namn när jag har bytt.

Har även ett förnamn jag skulle vilja ta bort som jag la till efter en händelse för flera år sen.

Svar på tråden här sitter jag och tvekar..