Inlägg från: Tooticki |Visa alla inlägg
  • Tooticki

här sitter jag och tvekar..

Bergman tycker jag!

• Tooticki

Får jag fråga, varför ska du betala för namnbytet? Antingen så heter eller har ni eller någon av era föräldrar hetat namnen eller hur? Då är det gratis!

• Tooticki
    Niini skrev 2009-08-27 14:20:18 följande:
    Nu kan jag inte vara tyst länge! Varför gör alla det så otroligt svårt? jag tycker det är klar sak att om man väljer att gifta sig så tar man karlns namn (punkt!). Bara jag som är så gammalmodig i dagens samhälle eller?
    Varför ska man ta mannens namn?
  • Tooticki
    Niini skrev 2009-08-27 14:30:38 följande:
    Är det ett het okej namn förstår jag bara inte varför man ska krångla till det. Sen finns det förståss undantag jag kan förstå som att behålla sitt namn/ta båda ifall man gjort sig känd eller liknande under sitt eget efternamn.
    Men vem säger att att ta makens namn är den enklaste lösningen? Är det inte lika simpelt att ta kvinnans? Det enklaste av allt borde ju vara att behålla sina namn, då behöver man ju inte ens fylla i och skicka in några papper!
  • Tooticki
    Niini skrev 2009-08-27 14:42:18 följande:
    Nå okej, mannens - kvinnans. Huvudsaken man har ett o samma namn.
    För mig var det helt irrelevant, men alla är vi olika...
  • Tooticki
    090208 skrev 2009-08-27 17:01:21 följande:
    Jag laste nanstans om ordet 'stjarn-familjen' och alskar det!!Red Scarlet skrev 2009-08-27 16:46:23 följande:
    Jag är med i "Stjärnfamilj"-gruppen på facebook! Tycker att det är underbart!
Svar på tråden här sitter jag och tvekar..