Inlägg från: Moirie |Visa alla inlägg
  • Moirie

när man inte är med i kyrkan? hur göra med vigsel ngn?

Jag undrar vad det kostar att ha en vigsel i kyrkan för de som inte är med, för jag antar att präst och kantor inte bjuder på den servicen i så fall? Och hur stor är den kostnaden i jämförelse med kyrkoavgiften?

• Moirie

Jag undrar dock vad som gäller om ingen är medlem i kyrkan. Kan inte hitta någon info om det på svenska kyrkans hemsida så det kanske är upp till varje församling hur mycket de vill ta betalt?

• Moirie

Tack! Då låter det som man sparar en slant som medlem.

• Moirie

Jag satte nästan mitt te i halsen när jag läste det och undrade hur 17 jag kunnat vara så dum att jag gått med i kyrkan igen . Tack och lov för dementierna

feministbrud skrev 2009-08-27 21:08:23 följande:
    Usch vad jag är hemsk. Jag menade så klart om året inte i månaden! Så fel det kan bli
  • Moirie

Gällde begravningen någon som var med i kyrkan eller inte? Det låter så märkligt att behöva betala för präst och orgelmusik. En begravning är väl en gudstjänst där psalmer ska ingå? Eller?

Om man inte är med i svenska kyrkan så finns det ingen anledning för kyrkan att stå för ceremoni och musik gratis, bara att sköta själva jordsättning eller kremeringen som man ändå betalar för på skatten.

Svar på tråden när man inte är med i kyrkan? hur göra med vigsel ngn?