Banvaccinerna idag säger jag inget om, men det är inte länge sen det stormade kring äldre barnvaccinationer i bla. USA.
Men VILL man ta ett vaccin mot en influensa som skördar färre liv än trafiken, ett vaccin utan tillräcklig forskning bakom, så varsegod. Jag kommer inte göra det.
Att 30% av befolkningen kommer stanna hemma från jobben låter som en enorm överdrift. Och om infrastrukturen skulle "slås ut", gissa vad som händer:
Vi måste anpassa oss!
Vi har gjort det förr, kommuner och landsting förlorade mer pengar pga den ekonomiska kris vi är i just nu än vad de skulle förlora på flunsan.
I Norrland är det inte ovanligt att det tar timmar för ambulans och polis att ta sig fram. Nere i Stockholm skrivs det i tidningar om en person väntat över 10 minuter. Om ambulans och sjukhuspersonal blir sjuka kommer det uppstå problem med det är inte första gången.
Jag tror inte på att skada individen för att rädda samhället, kalla mig korkad men det är min tro.
didis skrev 2009-08-28 09:15:38 följande:
Det finns inga forskare som skulle hålla något sådant hemligt! Tänk vilka forskningsanslag de skulle få i många år framöver om de kunde visa samband mellan autism och vacciner!En snabb slagning på PubMed gav följande artikel från 2009 av Miller och Reynolds: Autism and vaccination-the current evidence"CONCLUSIONS: Rigorous scientific studies have not identified links between autism and either thimerosal-containing vaccine or the measles, mumps, and rubella vaccine."Många barnsjukdomar kan ge allvarlig följdsjukdomar och riskerna är större med att avstå från vaccinationer.Detta gäller nu barnsjukdomar, inte svininfluensa. Staten går in med gratis vaccin, givetvis inte för att skydda företagen utan Sveriges ekonomi. Inte minst kommuner o landsting är gigantiska arbetsgivare och som sagt - hur gör man om inte infrastrukturen fungerar pga många ligger hemma i feber?