Inlägg från: feministbrud |Visa alla inlägg
  • feministbrud

Ni som önskade bidrag i bröllopspresent...

En önskelista är ingen beställningslista, det måste man komma ihåg. Som gäst vill jag också hellre ge present än pengar och jag är en sådan som tycker att det är lite oförskämt (inte mycket, men lite) att BARA önska sig pengar. Att man gör en dikt av det hela skulle nog göra saken mer irriterande för min del

Meria84 skrev 2009-08-28 10:31:11 följande:
    Bra synpunkter där! Det är klart det kanske känns dumt för vissa att alla ser just hur mycket man gav. Den biten kunde säkert ha lösts på ett annat sätt som inte blev så uppenbart.Jag känner bara för mig själv, om jag ska på ett bröllop där de önskar sig bidrag. Det skulle bara kännas lite envist på ett sätt att ändå komma med en present. På samma sätt som att komma med en present när paret avsagt sig presenter i huvudtaget. Nej vi hade ju inte bröllop för att ha råd med en soffa om man säger så Vi såg det bara som ett smidigt sätt att komma undan att få en massa grejer vi kanske inte behövde, om folk ändå ville komma med presenter. Framgick i dikten också.
  • feministbrud

Jag håller med om att det är trist att få saker man inte vill ha, men om man önskar sig pengar enbart så kommer de som itne vill ge det att få hitta på något. Bättre då att ha en liten önskelista med alternativa saker, men precisera att man helst vill ha pengar. Man kan ju alltid önska sig handdukar och lakan, sådant går ju åt.

Och ja, jag tycker att det är bättre att skriva saker rent ut, men det är jag det

Meria84 skrev 2009-08-28 14:53:16 följande:
    Vet ju såklart att det inte är en beställningslista, så korkad är jag inte. Men jag förstår inte grejen att köpa en massa grejer som är "brukligt" till ett brudpar, när de redan sagt att de inget behöver. Oförskämt ser jag inte hur det kan bli, det var ju ett sätt att ha ett önskemål. Jag tycker det är svårt med bröllopspresenter när man inte känner paret såpass att man vet vad de kanske vill ha. Lättare då med ett bidrag. Dikten struntar jag i om folk tyckte om eller inte faktiskt, de flesta verkade tycka det var skoj iaf. Hellre en dikt än att bara skriva "vi önskar oss bidrag till en soffa", låter stelare än vad det var vi menade. Smaksak antar jag
Svar på tråden Ni som önskade bidrag i bröllopspresent...