• Alexxxi

Ni som önskade bidrag i bröllopspresent...

Hehe... va konstigt, gud så förvånad jag hade blivit.

Jag tror vi ska hänvisa till ett "bröllops konto", då vi själva vill köpa allt istället för att få tex dubletter. Tycker det är mer pinsamt att fråga om ett kvitto.

Så istället pengar, haha hoppas folk förstår.

Meria84 skrev 2009-08-28 10:31:11 följande:
    Bra synpunkter där! Det är klart det kanske känns dumt för vissa att alla ser just hur mycket man gav. Den biten kunde säkert ha lösts på ett annat sätt som inte blev så uppenbart.Jag känner bara för mig själv, om jag ska på ett bröllop där de önskar sig bidrag. Det skulle bara kännas lite envist på ett sätt att ändå komma med en present. På samma sätt som att komma med en present när paret avsagt sig presenter i huvudtaget. Nej vi hade ju inte bröllop för att ha råd med en soffa om man säger så Vi såg det bara som ett smidigt sätt att komma undan att få en massa grejer vi kanske inte behövde, om folk ändå ville komma med presenter. Framgick i dikten också.
  • Alexxxi

Menar du att dem inte köpt grattiskort med presenten eller att dem varken köpte en present och inte gav nåt grattiskort heller?

Frulle skrev 2009-08-28 10:52:53 följande:
    Vi fick pengar av kanske hälften av gästerna. Vissa köpte fina saker som vinkaraff tex. Och sen var det förvånansvärt många som inte ens hade med sig ett grattiskort!
  • Alexxxi

Nä men... Klart man ska köpa, hur liten grej det än är man har köpt så spelar det ingen roll, men tycker man ska ge bort nåt.

Frulle skrev 2009-08-28 13:12:29 följande:
    Nej ingenting..
  • Alexxxi

Precis, man blir glad för det minsta lilla, bara tanken att dem tänkte ut och valde nåt gör mkt.

Men när man klart och tydligt skrivit att man gärna vill ha pengar, speciellt när man skrivit till VAD man vill ha det, så borde folk förstå. hehe.

Aja, men har det blivit nån soffa än?

Meria84 skrev 2009-08-28 14:55:07 följande:
    Tydligen inte alla som förstår Nej men jag blev lite paff när det var så många som köpte presenter istället. Tacksam fortfarande för att de lagt ner tid att välja ut något, så man fnyste ju inte bara och tänkte "men vi ville ju ha pengar". Bara ren förvåning.
Svar på tråden Ni som önskade bidrag i bröllopspresent...