Ni som önskade bidrag i bröllopspresent...
Vi fick lite presenter, en del presentkort/upplevelsepresenter och en del pengar insatta på konto. Det kändes som att det var lättare för familj och släkt att ge rena pengabidrag än för vänner och yngre gäster, vilket jag absolut förstår! Vi hade dock varit väldigt tydliga med att vi inte önskade oss något alls i första hand, i andra hand bidrag till resan. Därför var det några som inte gav något, vilket jag tyckte var jättebra! De följde ju vårt önskemål Men eftersom många kom 'tomhänta' ändå(de hade satt in pengar i förväg) var det inget som stack ut heller. Som tur var hade vi försökt att berätta för gästerna att vi skulle åka på bröllopsresa dagen efter och helst inte ville ha buketter, de skulle ändå bara stå och vissna när vi var borta. Så vi fick bara en bukett (av gäster som inte alls tänkt på det) vilket var bra. Inget kul att få dyra presenter (så som buketter) som man inte kan uppskatta.
Men man får nog, som många sagt här innan i tråden, acceptera att dels förstår inte alla ens "önskerim", dels VILL INTE alla ge pengar. Om 30år kommer jag absolut att komma ihåg varenda en som hjälpt oss iväg på vår fina bröllopsresa, men jag kommer lika mycket att komma ihåg de fina presenter vi fick.