• MimmiMama

Ni som önskade bidrag i bröllopspresent...

Moirie skrev 2009-08-28 08:24:30 följande:
    När man önskar sig presentkort eller pengar framgår det ganska tydligt hur mycket var och en har gett och jag tycker som gäst att det känns genant faktiskt.
    instämmer!
  • MimmiMama

Tristan79 skrev 2009-08-29 07:01:59 följande:

Är det bara jag som typer det är pinsamt med presentönskemål i inbjudan överhuvudtaget? Eller är den svenskan i mig????Jag menar, det är väl i 99 procent av fallen klart att gästerna har presenter men det könns så fult att ANTA det....säg åt mig att jag är knäpp
    I så fall är jag också knäpp för jag känner likadant!

Vi skickade en bröllopsinbjudan och var nöjda och glada med det. Vi hade inte en tanke på att skicka med en önskelista När första gästen ringde och tackade ja så fick vi frågan vad vi önskade oss.
    Vi blev helt ställda för så långt hade vi inte ens tänkt!
    Vi ville bjuda på fest! Att vi skulle få presenter var liksom inte något viktigt Men vi skrev ner några saker på en lista som vår toastmadame hade och vi fick en del från den listan och en del andra saker som vi också blev jätteglada för som vi inte hade kommit på att vi kunde ha önskat oss

Som gäst tycker jag det är tråkigt att ge pengar, aptrist!
    Jag gillar att ge bort presenter som är på pricken något som de vill ha/ deras stil/ deras humor osv Jag filurar gärna i månader på en bra present som är given med hjärtat inte bara något man rycker åt sig i en affär för att ha något med sig.

Den bästa presenten vi fick på bröllopet var en mycket personlig sak som vi fick. Min styvdotter hade tagit ett väldigt vackert foto och jag hade vid ett tillfälle förra året att det var så vackert att hon borde göra en canvastavla av fotot.
    Det hade hon gjort nu och gav till oss
    En sådan present är mycket mera värd än pengar för oss.
    Men alla är olika....
Svar på tråden Ni som önskade bidrag i bröllopspresent...