• Ore

Nu är mitt "arga" brev till guldfynd klart

Hur svårt hade det varit att fråga "ursäkta, skulle vi kunna få litet hjälp här"?

Eller att be henne ta reda på det som hon inte visste?

Eller att helt sonika gå därifrån om man inte var nöjd med servicen.

Visst kan det vara bra att skriva och "klaga" ibland, men jag tycker det är litet fel hanterat i det här fallet. Där och då så agerade ni inte som att ni tyckte att hennes bemötande var fel. Eller vågade ni inte ta det med henne?

Hur som helst, litet fegt att komma med ett brev i efterhand om man inte vågat begära den hjälp man önskat där och då.

Att sedan expediten inte verkar vara någon höjdare är ju en annan femma, men det är ju butikens "problem".

• Ore
    KatjaB skrev 2009-09-01 16:21:33 följande:
    Men om det är butikens "problem" så är det väl inte fel att göra butiken uppmärksam på det.
    Nej, i det här fallet tycker jag nog inte det. Det här brevet kommer säkert landa hos butikschefen, och finnas med i dennes medvetande bra länge angående just denna säljaren - oavsett om det hela var ett missförstånd eller inte. Hade TS istället uttryckligen bett om att få mer hjälp, bett säljaren ta reda på saker som hon ev inte visste, och liknande så hade det varit befogat att skicka ett brev enligt mig. Som fallet verkar vara nu är det en överdrift, tycker jag.

Alltid när man reklamerar/klagar m.m. bör man ge säljaren/butiken/företaget en chans att korrigera sitt "fel". Borde ju vara allra lättast innan man ens har köpt något, eftersom man då kan låta bli... Till och med Allmänna Reklamationsnämnden rekommenderar ej ersättning eller kompensation till dem som inte tar upp sitt klagomål direkt på plats, om de är missnöjda...

Som så många andra är inte jag alltid 100 % på topp på mitt jobb, och kan göra små misstag. Men jag är glad om jag får en chans att rätta till dem själv, genom påpekan eller liknande, INNAN man klagar till min chef. Är det inte så för de flesta?
Svar på tråden Nu är mitt "arga" brev till guldfynd klart