• KatjaB

    Nu är mitt "arga" brev till guldfynd klart

    tycker brevet var jättebra, och det där med dålig dag tycker jag är ovesäntligt.
    För om man som privatperson har en halvkass dag så får man ju betee sig precis som man vill, men har man ett serviceyrke så är man ansiktet utåt för företaget. Då ska man vara serviceinriktad och göra sitt jobb. Sen finns det de dagar man inte har världens roligaste dag men man får faktiskt sätta det åt sidan när man har kunder, speciellt vid saker som är viktiga för kunderna. Och det gäller ju oavsett om man står i en butik, svarar i telefon eller är begravningsentreprenör.
    Och väljer de att vara sådär i butikerna så får de ju räkna med att kunderna inte är speciellt nöjda med servicen.

  • KatjaB

    Men om det är butikens "problem" så är det väl inte fel att göra butiken uppmärksam på det.


    Ore skrev 2009-09-01 15:47:55 följande:
    Hur svårt hade det varit att fråga "ursäkta, skulle vi kunna få litet hjälp här"? Eller att be henne ta reda på det som hon inte visste?Eller att helt sonika gå därifrån om man inte var nöjd med servicen.Visst kan det vara bra att skriva och "klaga" ibland, men jag tycker det är litet fel hanterat i det här fallet. Där och då så agerade ni inte som att ni tyckte att hennes bemötande var fel. Eller vågade ni inte ta det med henne?Hur som helst, litet fegt att komma med ett brev i efterhand om man inte vågat begära den hjälp man önskat där och då. Att sedan expediten inte verkar vara någon höjdare är ju en annan femma, men det är ju butikens "problem".
Svar på tråden Nu är mitt "arga" brev till guldfynd klart