• Alexxxi

Nu är mitt "arga" brev till guldfynd klart

Tycker att du både har gjort rätt och fel faktiskt. Eftersom du tyckte du blev dåligt bemött kunde du tagit det med henne eller till och med nån annan i butiken först.

Hon kanske uppfattade er som ett par som ville kolla själva och så sen att ni fick dra i henne varje gång ni ville ha hjälp så är det en annan sak.

Som flera andra redan har sagt, har man ett serviceyrke och inte är på humör den dagen ska man nog hellre stanna hemma än att va på jobbet och vara otrevlig istället.

Frågan är bara om ditt brev kommer göra nån större nytta med tanke på att hon inte va otrevlig mot er utan hon gav er bara inge större uppmärksamhet om man säger så.

Jag själv kan irritera mig på sånt men då nämner jag det hellre för nån annan i butiken kanske, en annan anställd jag blir bättre bemött av tex, och då hade jag påpekat det för henne först och hoppats på att hon skulle göra nåt åt saken.

• Alexxxi

Då så, då tycker jag du gjorde rätt i att skicka brevet=)

Tyvärr så har man sina dåliga dagar, jag vet själv hur det är. Jag äger en frisörsalong men inte går det ut över mina kunder när jag e på dåligt humör.

Hoppas du får svar ifrån dem, vilket jag tror att du får. Inte bra reklam för dem annars.

flizz skrev 2009-09-01 18:24:59 följande:
    ja hon behöver ju inte alltid vara en dålig säljare men vid detta tillfälle tyckte jag att hon va det, hon blängde också konstigt på oss, och antog direkt att vi inte kunde betala hela summan utan bara skulle betala handpenningen.Sådana saker har jag inte skrivit med i brevet, då känns det som man blir för gnällig men nu när dom flesta bara tror att jag har skitit i att göra henne uppmärksam på att jag finns.Så jag kanske inte borde ha utelämnat alla detaljer ändå.Men men får jag ett svar och dom vill veta mer så får dom självklart veta mer.
    [/citat]
    flizz skrev 2009-09-01 17:51:20 följande:
    [citat]
    saken är faktiskt den att jag bad om hjälp jag sa att jag inte visste något om detta och gärna ville ha hjälp och hon vände lika fort ryggen till ändå jag kanske skulle ha nämnt det i brevet, men tänkte inte på det förän några av er har påpekat de.Jag är inte ute efter kompensation eller ersättning jag vill bara göra dom uppmärksam på hur jag uppfattade att jag blev bemött.Jag kanske skulle sagt något till henne, men jag kände mej alldelens för feg, kanske låter dumt men så är det.
Svar på tråden Nu är mitt "arga" brev till guldfynd klart