Nu är mitt "arga" brev till guldfynd klart
:) Fissade lite när jag hittade denna tråden. Just Guldfynd verkar ha låga krav på serviceanda hos sina anställda.
Här är några sköna kommentarer jag gått, på olka GF runt om i Sverige:
"Varför köpte du en sånt här halsband?, de är inge bra alls, nej du får ju inte den lagad!"
När jag bad att få reklamera en halslänk som gått av efter en vecka.
Jag: får jag se på och prova armbandet som ingår vid köp av halsbandet?
Hon: "Nej inget ingår"! Jag : "Jo, det står det ju att det gör"
Hon: "Ja , suuuck, ok då, men varför ska du prova det, det är ju inte så att du får den i någon annan storlek ändå så..."
En annan tjej talade i uppenbart privat samtal så länge och viftade bort mina antydningar om hjälpönskan två gånger.
Vi gick.
En annan gång var jag me min syster och den anställda var så otroligt arrogant och trist mot oss och min syster är lite mer uppkäftig än jag är, frågade rakt ut vad det är för fel på att vara lite serviceinriktad och intresserad av ens kunder.
Klart man kan ha dålig dag men lite synd är det ju att man ska behöva känna sig så oönskad i Guldfynd butiker.
Såklart har jag totalt slutat handla där.