MAJ 2010 del 3
Jag körde den busenkla googlingen "bröllopslåtar" och fick upp en hög med bra träffar - så det är mitt tips :D
Jag körde den busenkla googlingen "bröllopslåtar" och fick upp en hög med bra träffar - så det är mitt tips :D
Ser att det "ska" göras tillägg ang kyrklig eller borgerlig vigsel, eftersom kyrkan ännu inte bestämt sig så har jag ett komboalternativ - är det ok? :D
Martinaa - vill du skriva KV på min bröllopsdag? tack :) (fast det kan bli BV med kyrklig ceremoni :D )
Bluebride: de krånglar därför att tron krånglar till det ;) det finns präster i vårt avlånga land som vägrar att viga samkönade par...trist men sant :(
Fröken Strössel:
Jag är en kvinna som tror på lösningar - därför har jag skapat ett alternativ som kommer att fungera för oss. :)
Vår ursprungstanke var att gifta oss i Karlskronas marinmuseums Galjonshall (www.marinmuseum.se/sitecore/content/Marinmuseum/Besoksinfo/Konferens/galjonshallen.aspx). Denna kostar dock 4000 kr för att hyra en timma och för fyratusen kan man bjuda rätt många extra gäster ;) Därför prioriterar vi bort den.
Men nu öppnades möjligheten att vigas med vigselförättare och våra föräldrar som vittnen i Galjonshallen och därefter tillsammans gå till kyrkan där vi möter upp släkt och vänner för den kyrkliga ceremonin.
bluebride: det vore fantastiskt :)
jag har en bröllopsstöttande man
eftersom jag gjort detta en gång innan så är det extra viktigt att han får det som han vill ha det - jag har redan haft mitt drömbröllop, nu ska jag gifta mig med drömmannen istället :)