MAJ 2010 del 3
Måste bara fråga er en sak, som kanske inte är aktuell riktigt än, men här har vi ju redan diskuterat smådetaljer i förväg, så varför inte även riskastning?
När vi var och tittade på kyrkan sist, med mina föräldrar så var det en minst sagt underlig dam som "guidade" oss. Hon hade såna konstiga påstående och förbud att vi blev tokiga på henne.
"Ni får inte ha blommor där för vi får inte ha vatten där för det får inte komma på golvet", "ni kan inte ha en kruka där för tänk om den välter", "ja mycket kan hända, nån kan ju få hjärtattack!"... (ja, hon sa så!!)
När vi nämnde utgången och riskastning så fick vi ju INTE kasta vanligt ris, för det är ju farligt för fåglar. Jag påpekade att det inte alls stämmer utan är en myt, men hon gick liksom inte att diskutera med *baah*
Så vi får alltså inte använda vanligt ris, utan hon föreslog nån himla vete eller korn eller vad det var från nån kvarn i närheten. Sorry, men jag vill inte att folk ska stå och kasta fågelfrön på oss!!
Så nu hittade jag sånt här www.romance.se/index.aspx&Lang=sweden&PId=1013901&PPC=61291 i en butik i stan. Jag tycker det här känns så himla töntigt, men hellre det än spannmål! :P Vad tycker ni?
Nackdelen är väl om det regnar, för då smälter de ju... Då blir det väl fläckar på kläderna??